سخنگوی اقتصادی دولت:

دولت پشت کسب‌وکارهای اینترنتی را خالی نمی‌کند

اقتصاد ایران: سخنگوی اقتصادی دولت گفت:برخی از کسب‌وکارها بالاخص کسب‌وکارهای اینترنتی از اتفاقات اخیر متاثر شدند. دولت پشت آن‌ها را خالی ‌نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،احسان خاندوزی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: وزیر ارتباطات امشب از بسته حمایتی دولت رونمایی خواهد کرد.
وی اظهار داشت: رشد نقدینگی کشور به ۳۵.۳ درصد کاهش پیدا کرده است و وضعیت تورمی از نظر دولت مقبول نیست و آقای رییس‌جمهور هم تاکید داشته‌اند که تا پایان سال اولویت اقتصاد کلان دولت ثبات و مهار تورم باقی بماند و دستگاه‌های متخلف هم باید پاسخگو باشند.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در حوزه صدور مجوز‌های کسب و کار شاهد صدور ۱۱۳ هزار مجوز تاکنون هستیم.


کاهش نرخ بیکاری به ۸.۹ درصد
خاندوزی افزود: نرخ بیکاری در تابستان ۱۴۰۱ از ۹.۲ درصد به ۸.۹ درصد رسیده است. جمعیت افراد دارای شغل ۲۳ میلیون نفر و فعالان اقتصادی بیش از ۱۵ سال به ۲۶ میلیون نفر رسیده است. تورم تولید از شهریور ۱۴۰۰ که ۸۰ درصد بود به زیر ۴۰ درصد در شهریور سال ۱۴۰۱ رسیده است.

وی تصریح کرد:دولت در موضوع تورم راضی نیست. البته بايد اشاره کنم که نقدینگی در شهریور امسال نسبت به مرداد ۳ دهم درصد کاهش پیدا کرده است.


انحصاری در واردات خودرو نداریم

وزیر اقتصاد گفت: هیچ انحصاری در واردات خودرو‌ها به کشور ایجاد نکرده ایم و به این موضوع نیز تاکید داریم تا انحصار ایجاد نکنیم. دولت تلاش می‌کند تا واردات خودرو به انحصار هیچ شرکتی کشیده نشود.

رشد ۵۵ درصدی اعطای وام ازدواج

خاندوزی افزود: اعطای وام ازدواج در ۶ ماه ابتدایی سال با ۵۵ درصد رشد همراه بوده ولی این را قبول داریم که همچنان عده‌ای هم در صف اخذ این وام هستند.

وی اظهار داشت:بانک‌های دولتی به سمت سودآوری رفته اند به صورتی که از ۶ بانک دولتی ۵ بانک به سمت سودآوری رفته اند.


هنوز به وضعيت ايده آل مناطق آزاد نرسيده ايم

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: شرایط در مناطق آزاد شاید به وضعیت ایده آل مورد نظر نرسیده باشد، اما در بحث فرار مالیاتی که می‌دانید بسیاری از شرکت‌ها برای فرار مالیاتی محل کار خود را واحد‌های تجاری و مسکونی در مناطق آزاد معرفی می‌کردند شناسایی شدند.


۳۰۵ هزار نفر از متقاضیان وام اربعین، آن را دریافت کردند

خاندوزی تاکید کرد: برای دولت مهم است که وقتی وعده‌ای می‌دهد آن را محقق کند، در سامانه سماح ۷۶۰ هزار نفر برای دریافت وام اربعین دریافت کردند که از این میان ۳۱۶ هزار نفر مشمول این وام شدند. از این میان ۳۰۵ هزار نفر وام را دریافت کردند. متاسفانه در این میان ۹ بانک خصوصی کمی بی مهری کردند ولی ما پیگیر پرداخت افراد باقی مانده هم هستیم.
وی گفت:علارغم فضاسازی‌ها بانک‌ها یک هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.




نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ