کلاهبرداری شرکت‌های تقلبی به بهانه ‌خدمات پس از فروش‌

اقتصاد ایران: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران نسبت به ارائه خدمات پس از فروش لوازم خانگی در فضای مجازی توسط کلاهبرداران و شرکت‌های تقلبی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، اکبر پازوکی با بیان اینکه این روزها بازار لوازم خانگی در رکود کامل است، اظهار داشت: بخش زیادی از رکود بازار طی ماه‌های اخیر ناشی از عدم قدرت خرید مردم است ضمن اینکه اغتشاشات یک ماه گذشته نیز به رکود بازار دامن زد. 

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران بیان داشت: امیدواریم این مسائل در اخذ مالیات بر درآمد سالانه لحاظ شود و اخذ مالیات هم فشار مضاعفی را بر فعالان بازار وارد نکند. 

وی ‌نسبت به ارائه خدمات پس از فروش توسط شرکت‌های تقلبی و کلاهبردار هشدار داد و گفت: کلاهبرداران با استفاده از عدم آگاهی مردم به عنوان شرکت‌های خدمات پس از فروش به صورت تلفنی با مردم تماس می‌گیرند و اعلام می‌کنند که به عنوان مثال زمان تعویض فیلتر یخچال ساید شما است و با این ترفند فریبکارانه یک فیلتر 100 هزار تومانی را با قیمت یک میلیون تومان به مردم می‌فروشند. 

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی همچنین به نوع دیگری از کلاهبرداری خدمات پس از فروش اشاره کرد و گفت: برخی کلاهبرداران  نیز در فضای مجازی با عنوان ارائه خدمات پس از فروش ارزان قیمت شرکت‌های لوازم خانگی خارجی مانند ال‌جی، سامسونگ و بوش که از ایران رفته‌اند به فعالیت می‌پردازند و مدعی هستند که خدمات پس از فروش این شرکت‌ها را ارائه می‌کنند. 

وی افزود: مردم نیز بی‌خبر از اینکه این‌ افراد کلاهبردار هستند  برای تعمیر لوازم خانگی خود با این افراد تماس می‌گیرند و از آنجا که برای تعمیرات قیمت بسیار پایینی را اعلام می‌کنند به خانه‌های مردم راه می‌یابند. 

پازوکی اظهار داشت: این کلاهبرداران وقتی که به خانه‌های مردم راه‌یافتند قیمت پایینی را برای تعمیر آن وسیله اعلام می‌کنند و کالای مورد نظر را به اصطلاح به تعمیرگاه منتقل می‌کنند و سپس به به دارنده لوازم خانگی هزینه گزافی را برای تعمیر اعلام می‌کنند و اگر هم دارنده کالا اعلام کند که از تعمیر صرفنظر کرده است کالای مورد نظر را به او پس نمی‌دهند و بابت پس دادن آن هزینه‌ زیادی را مطالبه می‌کنند. 

وی افزود: بر این اساس لازم است مردم دقت داشته باشند تا فریب این کلاهبرداران را نخورد و برای استفاده از خدمات پس از فروش لوازم خانگی به مراکز معتبر مراجعه کنند. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ