وزیر ارشاد:

ایران و جهان اسلام با تروریسم رسانه‌ای مواجه است

اقتصاد ایران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو‌های جداگانه با شبکه ملی ترکیه و خبرگزاری آناتولی گفت: ایران اسلامی همچون جهان اسلام با تروریسم رسانه‌ای مواجه است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،محمدمهدی اسماعیلی که برای شرکت در دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی به ترکیه سفر کرده بود با بیان اینکه اسلام، دین محبت و دوستی است، گفت: دشمنان چهره نادرستی از اسلام را با اخبار جعلی و روایت‌ های نادرست به تصویر می‌کشند و مسلمانان را تروریست می‌ نامند در حالی که دین ما مروج همزیستی مسالمت آمیز، برادری و صلح است.

وی ادامه داد: نشست استانبول برای تعمیق ارتباطات کشور‌های مسلمان و برقراری همکاری‌ های خوب و فزاینده می‌ تواند راهگشا باشد و در راستای صیانت از فرهنگ اسلامی و امت واحده‌ ای که به پیامبر اعظم (ص) و خاندان ایشان عشق می‌ ورزد ایفای نقش کند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخورد رسانه‌ های غربی با اتفاقات کشورمان نیز گفت: در ایران اسلامی دچار تروریسم رسانه‌ ای هستیم. در جای جای دنیا اتفاقاتی رخ می‌ دهد که عادی جلوه داده می‌ شود اما اتفاقات مشابه آن در ایران با قلب واقعیت و اخبار جعلی بازتاب خلاف واقع پیدا می‌ کند.


اسماعیلی افزود: به دلیل ماهیت تمدنی انقلاب اسلامی ایران است که پدیده تحریف خبری و هجمه رسانه‌ های معاند را تجربه می‌ کنیم. این جریان می‌ خواهد با استفاده همه جانبه از دروغ، روایت نادرست از ایران به تصویر بکشد.


وی بی عدالتی رسانه‌ ای را صرفا مربوط به ایران ندانست و تصریح کرد: به طور کلی تحریف و هجمه به کل امت اسلامی وارد می‌ شود. در چنین اجلاس‌ هایی باید کنار هم بایستیم چرا که رویارویی تمدنی غرب و جهان اسلام با همگرایی و اتحاد به سود جبهه حق رقم می‌ خورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشور‌های اسلامی گفت: باید از کشور ترکیه، رئیس جمهور این کشور و سایر دست اندرکاران برگزاری اجلاس تشکر کنم.


گفتنی است، سازمان همکاری اسلامی (OIC)، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که با عضویت ۵۷ کشور به گسترش بیش از چهار قاره است. سازمان صدای جمعی جهان اسلام و تضمین برای حفاظت و حمایت از منافع جهان اسلام در روح ترویج صلح بین‌ المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان است و اجلاسیه وزرای اطلاع‌ رسانی این سازمان تاکنون یازده دوره برگزار شده است و دوازدهمین دوره آن ۲۹ و ۳۰ مهر در استانبول ترکیه برگزار شد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ