آسمان ایران در خدمت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

اقتصاد ایران: مدیرکل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آمادگی آسمان ایران برای افزایش ترافیک هوایی در زمان برگزاری جام جهانی قطر ۲۰۲۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، امیرحسین صادقچه مدیرکل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: اقدامات لازم برای انجام هرچه بهتر امور مربوط به افزایش پروازهای جام جهانی پیش بینی شده و به امید خدا و بهره‌گیری از نیروی متخصص و توانمند در حوزه کنترل ترافیک هوایی با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

وی با اشاره به تعداد پروازهای جام جهانی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری بین‌المللی برای این رویداد افزایش ترافیک هوایی در منطقه را در حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ پرواز پیش بینی کرده است و کشور جمهوری اسلامی ایران به همراه سایر کشورهای منطقه برای ارائه خدمات ترافیک هوایی به پروازها آماده هستند.

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی تصریح کرد: علاوه بر کشور ایران در منطقه خاورمیانه، کشورهای عراق، بحرین، عربستان، عمان، کویت و امارات نیز شاهد افزایش ترافیک پروازی در ایام برگزاری مسابقات جام جهانی خواهند بود.

وی با اشاره به نقش مهم شرکت‌های دانش بنیان در پویایی صنعت هوانوردی گفت: شرایط امروز ایران ایجاب می‌کند که بیش از گذشته از جوانان متخصص داخلی حمایت کنیم. این شرکت‌ها در بسیاری از حوزه‌ها سربلند بوده‌اند و بخش‌های متعددی از صنعت هوانوردی را از وابستگی به کشورهای دیگر بی‌نیاز کرده‌اند، اما در برخی حوزه‌ها نیازمند زمان بیشتر برای رسیدن به نقطه ایده آل هستیم.

صادقچه با بیان اینکه مجامع بین المللی برابر تحریم‌های ظالمانه علیه ایران سکوت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت صنعت هوانوردی و اهمیت حفظ جان مردم، بارها در مجامع بین‌المللی خواستار رفع تحریم در این حوزه شده‌ایم که به دلایل سیاسی و عدم مساعدت جوامع بیرونی تا کنون نتیجه‌ای در این رابطه حاصل نشده است. این امر باعث شده است تا بار اصلی مسئولیت ارائه خدمات ترافیک هوایی و حفظ ایمنی پروازها بر دوش کنترلرهای ترافیک هوایی قرار گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ