قانونگذار اتحادیه اروپا خبرداد:

بازداشت مردم در اروپا به خاطر اظهارنظرشان+فیلم

اقتصاد ایران: «میک والاس» نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا ضمن انتقاد از بازداشت معترضان در کشورهای اروپایی به جنگ اوکراین، ادعاهای حقوق بشری اتحادیه اروپا را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، نماینده ایرلند در پارلمان اروپا که نهاد قانونگذاری اتحادیه اروپا است، به شدت ادعاهای مقام‌های اروپایی درباره آزادی بیان در قاره سبز را رد کرد.

میک والاس نماینده چپگرای پارلمان اروپا بازداشت معترضان در کشورهای اروپایی به آنچه «جنگ نیابتی ناتو در اوکراین» خوانده است را محکوم کرد.

این قانونگذار پارلمان اروپا در استراسبورگ مقر این نهاد در جلسه‌ای با موضوع حاکمیت قانون در مجارستان گفت: «من طرفدار (ویکتور) اوربان (نخست‌وزیر مجارستان) نیستم البته من هرگز طرفدار هیچ رهبر دیگری هم نیستم. در واقع باید بگویم که من هرگز دولتی ندیده‌ام که دوستش داشته باشم».

وی ادامه داد: «البته کارهایی که باید انجام بشوند، انجام نشده است. به نظر من این ایده که به آزادی بیان احترام گذاشته و حقوق بشر محترم شمرده شود، ایده بسیار مهمی است و اگر این موضوع در جایی ضعیف باشد (احترام به آزادی بیان و حقوق بشر ضعیف باشد)، ما باید انتقاد کنیم اما به نظر من این خیلی مهم است که ما این کار را به روشی ثابت و نامتناقض انجام بدهیم».

 

 

میک والاس گفت: «در حال حاضر، آزادی بیان در اروپا در معرض تهدید است. هر کسی که از روایت عمومی از جنگ (اوکراین) انتقاد کند... مردم  به خاطر ابراز نظرشان که کمکی به دستورکار آنها نکند، دستگیر می‌شوند».

این عضو پارلمان اروپا ضمن انتقاد از مواضع اعلامی و عملی اتحادیه اروپا به مشکلات اقتصادی در قاره سبز اشاره و تصریح کرد: «ما درباره حقوق بشر حرف می‌زنیم...ما در بسیاری از کشورهای اروپایی مشکل مسکن داریم و حق حقوق بشری بسیاری از مردم برای داشتن یک خانه منع شده است».

وی افزود: «ما با افراد فقیر در اروپا خوب رفتار نمی‌کنیم، ما به حقوق بشر احترام نمی‌گذاریم. ما چه زمانی می‌خواهیم در پرداختن به این مشکلات، ثابت قدم باشیم؟»

این قانونگذار عضو پارلمان اروپا پیش از این هم بارها علیه مواضع آمریکا و اتحادیه اروپا به بهانه حمایت از حقق بشر و اعمال تحریم موضعگیری کرده است.

میک والاس چندی قبل، تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه دیگر کشورها را محکوم و تأکید کرد، این تحریم‌های غیرقانونی دارد مردم بیگناه را می‌کشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ