اظهارات جدید و بسیار با اهمیت‌ مهران مدیری+ویدئو

اقتصاد ایران: توضیحات امروز مدیری درباره عملکردش و دعوت به همدلی در برهه‌ای که بسیاری ایران را «اتمیزه»، «جدا جدا» و «قطبی‌شده» می‌خواهند، مقدمه برقراری «گفت‌وگو» به منظور قوام اجتماع ایرانی است و در اندازه خود نشان از شجاعت و درایت یک چهره شناخته شده دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، ویدئوی امروزِ مهران مدیری، سر و صدایِ زیادی در فضای‌ رسانه‌ای کشور ایجاد کرد. ویدئویی که فکر شده جلوه می‌کرد و با مواضعی جدید تولید شد که طبیعتاً به مذاقِ برخی جریانات یک‌سو نگر به ویژه جریانات خارجی خوش نیامد و فضاسازی علیه او آغاز شده است.

مدیری با مردم صحبت کرد و در جدیدترین اظهارنظرهایش «عشقِ به وطن»، «صیانت از تمامیت ارضی ایران»، «امنیت» و «دوری از تکه تکه شدن جامعه ایرانی» را جزو مسائل مهم خود قلمداد کرد و گفت: «کدام ایرانی را می‌شناسیم یک وطن تکه‌پاره بخواهد؟ کدام ایرانی را می‌شناسیم، یک وطن از‌هم‌گسیخته بخواهد؟ قطعاً هیچ ایرانی‌ای با هیچ قومیت و هیچ شکل و شمایلی که در این سرزمین زندگی کرده یا زندگی می‌کند، وجود ندارد که عاشق خاکش نباشد و تمامیت خاکش را نخواهد.»

او گفته‌های خود را با تأکید بر حق تلویزیون به عنوان مالک آثاری که او خالقش بوده، آغاز کرد و بخش از سخنانش بار دیگر گمانه‌زنی‌هایی را درباره پخش یا عدم نمایش سری جدید دورهمی شکل داده است. این بخش از گفته‌های او هم تغییر موضعی آشکار درباره ویدئویی بود که چندی پیش منتشر کرده و در آن بیان داشته بود که نمی‌خواهد حتی فریمی از او در تلویزیون پخش شود. البته مدیری چند روز پیش این پست جنجالی را حذف کرد و درباره چرایی این اقدام یکی از نزدیکان او به تسنیم گفته بود که «باتوجه به حواشی پیش آمده و برداشت‌های اشتباه از گفته‌های آقای مدیری، وی ترجیح داده این پست را حذف کند تا از صحبت‌هایش سوءاستفاده نشود و به نوعی از فضای اغتشاش و آشوب حمایت نکرده باشد.»

در شرایطی که مطالبه بخشی از مردم جامعه مواجهه جدی با برخی چهره‌های مشهور است که با مواضع خود به نوعی محرک ناآرامی‌ها دیده شدند، اما به نظر می‌رسد، تلویزیون راهبردهایی چند وجهی برای مواجهه با ایشان انتخاب کرده است. از برخورد با برخی خاطیان تا راهبرد تعامل و گفت‌وگو با گروه‌هایی دیگر از جامعه هنرمندان شناخته شده. شنیده‌ها نشان می‌دهد با تعدادی از این افراد جلساتی تشکیل شده و درباره وضعیت پیش آمده در کشور گفتگوهایی میان طرفین شکل گرفته است که به بهبود و تدقیق تحلیل‌ها درباره وقایع اخیر کمک کرده و پیرامون خطاهای ناشی از اطلاعات غیرمستند و غیرمستدل تا حد زیادی بحث شده است.

دست فرمان جدید مدیران صداوسیما در مواجهه تبیینی و فرهنگی با هنرمندان و رویارویی مستدل و مستند با برخی دیگر از افراد که در ناآرامی‌ها مؤثر بودند، توانسته تا حدی کارگشا واقع شود تا براساس یک «عقلانیت جمعی»، درکنار یکدیگر مسیرِ صحیح و درست‌تر مطالبه‌گری به منظور اصلاح برخی رویه‌ها و همچنین اجازه ندادن به سوءاستفاده جریانات سیاست‌زده برون مرز شکل بگیرد.

فارغ از تقلیل ماجرای امروز و موضوع مطرح در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه «دورهمی» به آنتن شبکه نسیم بر می‌گردد یا نه، آنچه نباید به حاشیه برده شود، اقدام امروز مهران مدیری در توضیح رفتار خود در ایام گذشته و دعوت به حمایت از ایران اسلامی و صیانت از وطن است.

این اقدام برای افراد مشهور و شناخته‌شده‌ای همچون او که در کانون توجه افکار عمومی وجود دارد، بدون هزینه دادن در برابر برخی جریانات همراه نخواهد بود و در اندازه خود نشان از «شجاعت» و «درایتی» دارد که جز این از یک چهره شناخته شده ملی توقع نمی‌رود.

اقدام امروز مدیری در جای خود قابل تقدیر است و نشان از مسئولیت‌پذیری او در برابر «جامعه ایرانی و وطن‌»‌اش دارد. مسیری که مدیری با بازگشت به کشور، سکوت، حذف پست جنجالی و ویدئوی امروز خود پیش برد. دعوت به آرامش و همدلی در برهه‌ای که بسیاری ایران را «اتمیزه»، «جدا جدا»  و «قطبی‌شده» می‌خواهند، مقدمه برقراری «گفت‌»و«گو» به منظور قوام اجتماع ایرانی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ