هزینه کرد ۵۰۰ میلیاردی بیمه سلامت برای درمان ناباروری

اقتصاد ایران: معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای خدمات ناباروری و قانون جوانی جمعیت در ۶ ماه اول سال هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  ، مهدی رضایی افزود: در حال حاضر ۶۳ قلم داروی تخصصی در درمان ناباروری و ۲۸ قلم ملزومات پزشکی که برای درمان ناباروری مورد نیاز است، تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفته که با تجویز پزشکان متخصص در سقف تعیین شده پوشش بیمه‌ای دارند.

وی ادامه داد: برای داروهای تخصصی با نظر متخصصان در وزارت بهداشت و انجمن‌های علمی سقف تجویز در نظر گرفته شده و اگر چنانچه پزشکی بیش از سقف در نظر گرفته شده دارو را تجویز می‌کند، بیمه شده می‌تواند از خدمات پوشش بیمه‌ای با تأیید پزشک استفاده کند، لذا در چنین موارد خاصی با مراجعه به ادارات بیمه‌ای افراد می‌توانند خارج از سقف تعیین شده نیز از پوشش بیمه‌ای استفاده کنند.

رضایی تصریح کرد: حدود ۱۳۰ مرکز، طرف قرار داد بیمه سلامت هستند، طبیعی است که مقرون به صرفه نیست که برای تأیید موارد استثنایی کارشناس بیمه در محل حضور داشته باشد بنا بر این موارد استثنا باید به ادارات کل بیمه‌ای مراجعه کنند. اما می‌توان برای مراکز خیلی شلوغ تمهیداتی در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی بیمه‌ها بر قواعد اقتصاد سلامت و هزینه اثر بخشی استوار است تاکید کرد: مکمل‌ها به طور طبیعی جز دارو محسوب نشده و تأثیر قطعی و تأیید شده‌ای در درمان ندارند، بلکه مکمل تغذیه‌ای محسوب می‌شوند؛ اگر چنانچه نظر کارشناسی بر این باشد که تأثیر مؤثری در درمان دارند که بیمه‌ها می‌توانند در این خصوص تجدید نظر، ورود پیدا کنند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از مراکز درمان ناباروری طرف قرار داد بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۶ مرکز دولتی، ۴۴ مرکز خصوصی و حدود ۳۰ مرکز عمومی مستقل و غیر مستقل با بیمه سلامت طرف قرار داد هستند که نسبت به سال گذشته تعداد این مراکز افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: روند پرداخت‌ها به مراکز به موقع بوده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد؛ طبق تعهدات ۹۰ درصد هزینه‌ها در بحث ناباروری پوشش داده می‌شود. تاکنون در ۶ ماه ابتدای سال با اجرای قانون جوانی جمعیت بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای خدمات مربوط به ناباروری هزینه شده است.

رضایی ادامه داد: تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه تعریف شده و مصوب هیأت وزیران است، امیدواریم در سال ۱۴۰۲ به دغدغه‌های ارائه دهندگان خدمت در این خصوص توجه شود. خوشبختانه تعامل مثبتی میان مراکز ارائه دهنده خدمت و بیمه سلامت وجود دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ