رئیس جمهور:

آمریکا به سیاست ناکام بی‌ثبات‌سازی متوسل شد

اقتصاد ایران: رئیس جمهور در ششمین نشست سران کشور‌های عضو «اجلاس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» موسوم به سیکا با اشاره به اینکه آمریکا به سیاست ناکام بی‌ثبات‌سازی متوسل شد گفت: همگرایی و امنیت در آسیا با منافع کشور‌های سلطه طلب سازگار نیست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،سید ابراهیم رئیسی  با ابراز امیدواری از اینکه با تبدیل سیکا به یک سازمان منطقه‌ای، روند بالندگی این ساختار ارزشمند همکاری برای کسب جایگاه موثر در سطح منطقه‌ای و بین المللی تداوم یابد، تصریح کرد: فرایند تحول و گذار در نظام بین الملل به مرحله خاصی رسیده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در بازنگری جدی قدرت، رویکرد‌های سلطه طلب مطرودند و صدا و نقش کشور‌های مستقل بیشتر شنیده و مشاهده می‌شود، گفت: این تحول و گذار نیاز به راهبری و جهت‌دهی دارد تا به عاقبت نظام‌های بین‌المللی سابق گرفتار نشود.

 رئیسی اظهار داشت: سرمایه تمدنی و معنوی که شکل‌دهنده ارزش‌های مشترک قاره کهن آسیاست، تضمین‌کننده نظم و جهانی است که ظلم و بی‌عدالتی و یکجانبه‌گرایی را نفی می‌کند و با آن به مقابله می‌پردازد.

رئیس جمهور گفت: ​عنصر کلیدی در تضمین موفقیت این فرایند، همکاری و هماهنگی کشور‌های مستقل است.

 رئیس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با داشتن سابقه تمدنی و غنای فرهنگی، سیاست خارجی خود را بر اساس مفاهیم متعالی الهی و انسانی، عدالت، معنویت، عقلانیت، ​اخلاق و آزادی و استقلال که همگی تضمین‌کننده رفاه و عزت ملت‌هاست، بنا نهاده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: نمود‌های این رویکرد در سیاست خارجی را می‌توان در مبارزه موفق با تروریسم و ​افراط‌گرایی، یاری مستمر آوارگان مهاجران افغانستان، دفاع از ملت‌های مظلوم از فلسطین تا یمن، ​حمایت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور‌ها از جمله در عراق و سوریه، مقابله با یکجانبه‌گرایی و سلطه‌گری در همه اشکال آن و یاری همسایگان در روز‌های سخت مشاهده کرد.

 رئیسی گفت:​ جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به این مسیر می‌داند و برای تحقق یک نظم عادلانه و مبتنی بر همکاری و احترام متقابل، بر سیاست همسایگی، چند جانبه گرایی و همگرایی پایدار تاکید دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد:​ کشور‌های تروریست‌پرور، نباید قواعد مبارزه با تروریست را تعریف کنند.

 رئیسی، همچنین با اشاره به شکست تروریست‌های تکفیری در سوریه، انتقال هدفمند آنها به سمت شرق را مخل امنیت مناطق مختلف دانست و بر اهمیت مقابله با آنها تاکید کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه آسیا در کانون جهانی تغییرات نوظهور قرار دارد، بر لزوم تقویت صلح و امنیت برای ملت‌های آسیایی و تامین همزمان امنیت و پیشرفت با اولویت تقویت قدرت درون‌زا تاکید کرد.

 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ