ضرورت شتابگیری کشت گلخانه ای در همدان

اقتصاد ایران: استاندار همدان گفت:حرکت کشت‌گلخانه‌ای در استان همدان شتاب گیرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،علیرضا قاسمی فرزاد چهارشنبه در جلسه ستاد گلخانه‌های استان همدان که با حضور فرمانداران شهرستان‌های دهگانه و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: ضرورتی ندارد در شرایطی که وضعیت آب استان در بحران است، به سمت کشت هندوانه و محصولات پرآب‌بر برویم.

وی ادامه داد: در تغییر الگوی کشت و شیوه‌های کشت، از محصولاتی مانند دانه‌های روغنی، کلزا، گشنیز، رازیانه، زعفران و دیگر محصولات دانش‌بنیان که ارزش‌افزوده بالایی برای استان دارند استفاده شود.

استاندار همدان ادامه داد: پیشنهاد می‌شود با توجه با شرایط کم‌آبی در استان، کشت گل محمدی، جایگزین کشت‌های دیمی قرار گیرد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه هدف ما در استان، تقلیل میزان مصرف آب و افزایش بهره‌وری آب و خاک است، اضافه کرد: شهرستان‌های استان همدان، استعداد و ظرفیت کشت گلخانه‌ای در زمینه‌های مختلف را دارد.

وی گفت: هم‌اکنون با کشت‌های گلخانه‌ایی که در استان انجام شده، ۲۴۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: بالغ بر ۲۲۲ هکتار از اراضی استان، تحت کشت‌گلخانه‌ای قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه طبق هدف‌گذاری انجام شده تا پایان امسال، باید ۱۱۷ هکتار کشت‌گلخانه‌ای در استان مورد احداث قرار گیرد، گفت: با توجه به تکلیف وزرات جهاد کشاورزی برای کشت گلخانه‌ای (۲۵ هکتار در سال برای هر استان) حرکت کشت گلخانه‌ای در استان باید شتاب گیرد.

قاسمی فرزاد یادآور شد: با توجه به ظرفیت و زیرساخت‌های آماده شده، امسال باید ۱۱۷ هکتار کشت گلخانه‌ای در استان مورد احداث قرار گیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه در راستای بهره‌وری آب، خاک و محصولات کشاورزی استان، باید به سمت کشت‌های گلخانه‌ای حرکت کنیم، افزود: در سفر ریاست محترم جمهور به استان، ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آماده‌سازی زیرساخت‌های شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای تخصیص یافته است.

وی گفت: محصولات کشت گلخانه‌ای، قابلیت صادرات را دارند و به این ترتیب برای استان و کشور ارز آور هستند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: میزان تحقق برنامه در بخش توسعه گلخانه، از مهم‌ترین ملاک‌ها و معیارهای ارزیابیِ عملکرد فرمانداران در حوزه اقتصادی است.

استاندار همدان با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تلاش کند در تأمین اعتبار، شهرک‌های گلخانه‌ای را در اولویت قرار دهد، یادآور شد: بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات در حوزه گلخانه تعامل بیشتری با سرمایه‌گذار و کشاورزان داشته باشد و میزان پرداختی‌ها را نیز افزایش دهد.

قاسمی فرزاد گفت: تلاش شرکت‌های برق و گاز استان در راستای خدمات‌رسانی به گلخانه‌های استان قابل تقدیر و تشکر است.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای با توجه به دغدغه‌های انجام ابر پروژه آبرسانی به شهر همدان، از حوزه خدمات‌دهی به گلخانه‌های استان غافل نبوده است.

قاسمی فرزاد در پایان اضافه کرد: دولت با سیاست‌های تشویقی، از کشت‌های گلخانه‌ای در استان حمایت می‌کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ