ارزش افزوده زرشک متعلق به محصول تازه است

اقتصاد ایران: بیرجند- سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ارزش افزوده زرشک متعلق به محصول تازه است، گفت: ارزش غذایی و دارویی زرشک تازه زیاد است در حالی که زرشک خشک استفاده محدود دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،علی حسینی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کنسانتره زرشک و زرشک خشک استان بازار جهانی دارد، تاکید کرد: یک فرهنگ غلط در مورد زرشک، خشک کردن آن است در حالی که ارزش افزوده اصلی زرشک مربوط به تازه بودن آن است.

وی یکی از رسالت‌ها و اهداف مهم جشنواره زرشک را تبلیغ برای مصرف آن به شکل تازه آن اعلام کر دو افزود: ارزش غذایی و دارویی زرشک تازه زیاد است و در حالی که از زرشک خشک استفاده محدودی می‌شود.

سرپرست مدیریت صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از انعقاد چند تفاهم نامه سرمایه گذاری در حوزه فرآوری زرشک همزمان با برگزاری جشنواره ملی زرشک در استان بر روی چند طرح بزرگ خبر داد.

حسینی به صدور پروانه احداث ۱۵و احد فرآوری جدید زرشک در استان اشاره کرد و افزود: این واحدها بین ۲۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در صورت افتتاح ظرفیت اسمی فرآوری آن‌ها به ۱۴ هزار و ۹۰۰ تن زرشک می‌رسد.

وی از صدور مجوز جدید برای ۵۰ واحد بسته بندی زرشک هم خبر داد و اذعان داشت: ۸و احد فرآوری فعلی زرشک در استان تولید آب زرشک، شربت زرشک، مربای زرشک، کنسانتره زرشک و.... را انجام می‌دهند.

سرپرست مدیریت صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی میزان تولید زرشک خشک استان را در سال گذشته را، ۲۰ هزار و ۶۱۰ تن اعلام کرد و گفت :۲۹ درصد این تولید فرآوری و بسته بندی شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون برای ۱۲۳ واحد بارگاه زرشک استان هم مجوز صادر شده و علاوه بر این ۲۴۰ تا ۲۵۰ مجوز هم توسط معاونت باغبانی جهاد صادر شده است.

وی در مورد سرمایه گذاری در حوزه فرآوری زرشک هم گفت: دولت نمی‌تواند در این حوزه ورود پیدا کند و در استان خراسان جنوبی هم احداث یک کارخانه فرآوری زرشک حداقل سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی را می‌طلبد اما سرمایه گذار قوی و ریسک پذیر نیست که کار نو و جدیدی انجام دهد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ