حملات سایبری به برخی از فرودگاه‌های بزرگ آمریکا

اقتصاد ایران: رسانه‌ها ازحملات سایبری به برخی فرودگاه‌های بین‌المللی آمریکا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،رسانه‌ها غروب دوشنبه به وقت تهران از حملات سایبری به برخی از فرودگاه‌های بزرگ آمریکا خبر دادند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «ای بی سی نیوز» یک مقام ارشد آمریکایی تایید کرد که برخی از بزرگترین فرودگاه‌های این کشور هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند. این مقام آمریکایی که به هویت وی اشاره‌ای نشده، مدعی شد که این حملت از داخل روسیه صورت گرفت.

این مقام آمریکایی توضیح داد که در این حملات سایبری بخش  کنترل تردد هوایی، ارتباطات و هماهنگی خطوط هوایی داخلی یا امنیت حمل و نقل هدف قرار نگرفتند بلکه حمله به دامنه‌های وبگاه‌ها که زمان انتظار و ازدحام فرودگاه را گزارش می‌کنند، صورت گرفت.  

این حملات برای اولین باردر  فرودگاه «لاگاردیا» در نیویورک صورت گرفت، اما فرودگاه‌های دیگر نیز بلافاصله اعلام کردند که هدف قرار حمله سایبری قرار گرفتند. وبگاه‌های «فرودگاه بین‌المللی دی موین» در آیووا، «فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس» و «فرودگاه بین‌المللی شیکاگو» صبح دوشنبه به وقت محلی هدف این دور از حملات سایبری قرار گرفتند.

این منبع خبری از تلاش مهندسان و برنامه نویسان در حل مشکلات پیش آمده در برخی فرودگاه‌های آمریکا خبر داد.

هیچکدام از مقام‌های روسیه تاکنون واکنشی به ادعای تازه آمریکا در زمینه این حملات سایبری نشان نداده‌اند.

وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» نیز نوشت، یک گروه هکری طرفدار روسیه مدعی مختل کردن  وبگاه‌های برخی فرودگاه‌های آمریکا شده است.

این گروه که «کیلنت»  نام دارد، در ماه‌های اخیر یک سری حملات سایبری علیه اهداف غربی انجام داد و به طور موقت برخی از وبگاه‌های دولتی آمریکا را هک کرد.

چندی قبل نیز هکرها یک حمله سایبری  علیه ۱۵۰ سازمان دولتی، اندیشکده و غیره انجام دادند. به دنبال این حمله شرکت معروف «مایکروسافت» در بیانیه‌ای اعلام کرد  که از سوی گروه نوبلیوم انجام گرفت و نهادهای دولتی، اندیشکده‌ها، مراکز مشاوره و سازمان‌های غیردولتی هدف قرار گرفتند.

این شرکت بزرگ فناوری آمریکا اعلام  که این موج از حملات، تقریباً سه هزار حساب پست الکترونیکی و ۱۵۰ سازمان مختلف را مورد هدف قرار داد.

چند ماه پیش از این حمله‌ها نیز تعداد قابل توجهی از وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ آمریکا تحت حمله سایبری بی سابقه‌ای قرار گرفته و حجم بالایی از اطلاعات آن‌ها سرقت رفت. علاوه بر این،  هکرهای گروه موسوم به «بابوک» که چندی پیش پایگاه‌های اطلاعاتی پلیس واشنگتن را هک کرده بودند، بخشی از اسناد به دست آورده را منتشر کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ