الحاق ۷۷ هواپیما به ناوگان هوایی در یکسال اخیر

اقتصاد ایران: رئیس سازمان هواپیمایی از الحاق ۷۷ فروند هواپیما به ناوگان هوایی مسافری طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، محمد محمدی‌بخش در پاسخ به پرسش تسنیم در رابطه با آخرین وضعیت درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما، اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیما آذرماه سال گذشته 15 درصد کاهش یافت و با توجه به افزایش هزینه‌ها، ایرلاین‌ها درخواست افزایش قیمت بلیت را ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: این درخواست به شورای عالی هواپیمایی ارجاع شده و در حال بررسی است.

وی در پاسخ به این پرسش که ایرلاین‌ها درخواست افزایش چه میزان قیمت بلیت را دارند، تاکید کرد: اجازه بدهید این را اعلام نکنیم، چراکه آنها عددی را درخواست داده‌اند و ممکن است شورای عالی هواپیمایی عدد دیگری را تصویب کند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم درباره تعداد ناوگان هوایی کشور، گفت: در مهرماه سال گذشته 98 هواپیمای فعال در ناوگان هوایی کشور داشتیم که طی یکسال اخیر این تعداد به 175 فروند افزایش یافته است.

وی یادآور شد: با نهضت تامین قطعاً یک سری از هواپیماهای زمینگیر را وارد ناوگان کرده‌ایم. ضمن این‌که هواپیماهای دست دوم با سن کمتر از 20 سال نیز خریداری و به چرخه حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور وارد شده است.

وی همچنین با اعلام با اعلام این‌که روس‌ها درخواست روشنی از ایران برای پشتیبانی از صنعت هوانوردی خود دارند، افزود: جمهوری اسلامی ایران به سطحی از تعمیر هواپیما رسیده که علاوه بر روسیه، کشورهای دیگر نیز برای تعمیر هواپیما به ما درخواست داده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در واکنش به ادعای اروپایی‌ها درباره خروج اتباع این اتحادیه از ایران، تاکید کرد: این‌که می‌گویند اتباع اروپایی از ایران خارج می‌شود، منظور آنها افرادی است که در اغتشاشات اخیر کف خیابان بوده‌اند.

محمد‌ی‌بخش از برنامه‌ریزی برای تولید هواپیماهای پهن‌پیکر در کشور خبر داد و با اشاره به تحریم جدید 3 فروند هواپیمای برای ایران توسط آمریکا، گفت: بومی‌سازی هواپیماهای مسافربری در برنامه 10 ساله سازمان هواپیمایی گنجانده شده و چاره‌ای جز حرکت به این سمت نداریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ