سخنگوی شورای نگهبان:

بیانات رهبری درخصوص اتفاقات اخیر بسیار راهگشا بود‌

اقتصاد ایران: سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه موضع شورای نگهبان درباره حوادث اخیر در بیانیه‌ای منتشر شد، گفت: بیانات رهبر انقلاب هم در این خصوص بسیار راهگشا بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،دکتر هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری، آخرین نظرات شورای نگهبان را تشریح کرد.

مهمترین محور‌های این نشست به شرح ذیل است:

** ۱۲ طرح و لایحه از مجلس و ۱۰ اساسنامه از دولت در جلسه شورای نگهبان بررسی شد

** از نشست خبری قبلی تا کنون ۱۲ طرح و لایحه از مجلس و ۱۰ اساسنامه از دولت دریافت و در جلسه شورای نگهبان بررسی شده است.

** "طرح استفساریه ماده (۱۱) قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری" در جلسه شورای نگهبان بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

** طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس نیز ایرادی محتوایی نداشت و تنها به دلیل استفاده از واژگان غیر فارسی مصوبه به مجلس برگردانده شده که اخیرا در مجلس اصلاح شده و به محض دریافت در شورای نگهبان مورد بررسی و اعلام نظر خواهد شد.

** دکتر طحان نظیف در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه رئیس مجلس اخیرا بر ضرورت اصلاح ساختار گشت ارشاد تاکید کردند، نظر شورای نگهبان در این باره چیست؟ گفت: اختیار قانونی مجلس این است که از طریق لایحه یا طرح مصوبه داشته باشد که در این مورد باید منتظر باشیم تا در مجلس اگر تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد، ما در شورا اعلام نظر می‌کنیم.

** دکتر طحان نظیف در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه طرح شفافیت به کجا رسید؟ گفت: اکثر ایردات بر طرف شد و چند ایراد باقی مانده که در کمیسیون مجلس که بنده هم حضور داشتم ایرادات شورا تبیین و بررسی شد که منتظر اقدام مجلس هستیم.

** سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سئوالی درباره ضرورت اصلاح نحوه به کارگیری مسئولان گفت: در انتخابات مردم تصمیم می‌گیرند باید به نظر مردم احترام بگذاریم و شورای نگهبان در چارچوب قانون عمل می‌کند، بنابراین اگر نیاز به اقدامی در این باره باشد مجلس می‌تواند با اصلاح قانون در این راستا اقدام کند.

** البته افرادی که تاکنون بر سر کاربودند از دل جریانات سیاسی بیرون آمدند و به نظر می‌رسد که جریانات سیاسی باید مسئولیت اقدامات خود را بپذیرند.

** دکتر طحان نظیف در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات اخیر معدود خواص که موجب التهاب بیشتر درکشور شده‌اند پرسید که آیا این اظهارات در زمان بررسی صلاحیت آن‌ها اعمال می‌شود؟ گفت: معیار‌های قانونی روشن است، اگر اظهارات افراد برخلاف قانون باشد، ازسوی مراجع قانونی به ما اعلام می‌شود.

** دکتر طحان نظیف درباره موضع شورای نگهبان درخصوص حوادث اخیر گفت: موضع شورای نگهبان درباره حوادث اخیر در بیانیه‌ای که منتشر شد آمده است.

** بیانات رهبر انقلاب هم در این خصوص بسیار راهگشا بود.

** اتفاقات اخیر فراتر از اعتراض قانونی بود، قانون اساسی اعتراض قانونی را به رسمیت می‌شناسد، اما اتفاقات اخیر اغتشاش بود که با پشتیبانی دشمن انجام شد که البته ناکام ماند.

** دکتر طحان‌نظیف در پاسخ به سئوالی درباره اقدام وزارت کشور و مجلس برای ساماندهی اعتراضات گفت: قانونگذاری فی نفسه اشکالی ندارد. براساس اصل ۷۱ قانون اساسی، مجلس در عموم مسائل کشور امکان قانونگذاری دارد.

** مجلس می‌تواند سازوکار اجرای یک اصل از قانون اساسی یا فرایند تسهیل اجرای یک اصل را در قالب یک قانون تصویب و جزئیات آن را بیان کند. البته در این فرآیند ما نیز نسبت به متن اعلام نظر می‌کنیم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ