میزان فقر درسالمندان ۲برابر سایر افراد جامعه است

اقتصاد ایران: رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، میزان فقر در بین افراد سالمند را ۲ برابر سایر گروه های سنی در کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، احمد دلبری، روز شنبه در همایش روز جهانی سالمندان در سالن اجتماعات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با بیان اینکه سن امید زندگی در کشور ۲۰ سال افزایش پیدا کرده و از میانگین جهانی وضعیت ما بهتر است، گفت: به تناسب این افزایش سن امید زندگی، انتظار داریم کیفیت زندگی افراد هم افزایش یابد که باید در این حوزه عزم ملی و بسیج عمومی اتفاق بیافتد و آنچه شایسته سالمندان و سالمندی است را انجام دهیم.

وی با اشاره به افزایش رشد جمعیت سالمندی در کشور، یادآور شد: نگران هستیم که از سال ۱۴۱۰ به بعد بحث چالش سالمندی در کشور تبدیل به بحران شود.

دلبری تاکید کرد: انتظار می‌رود توجه بیشتری به موضوع سالمندی داشته باشیم و بحث سالمندی موضوع حاکمیتی در کشور شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ سال طول کشید تا سند ملی سالمندی نوشته شد، گفت: این سند نیاز به تقسیم کار ملی و برنامه اقدام دارد. نیاز به قانون حمایت از سالمندان داریم که مجلس باید توجه خاصی به این موضوع داشته باشد.

دلبری با اشاره به اینکه بحث‌های معیشتی در حوزه سالمندی یکی از مسائلی است که به طور جد باید به آن فکر شود، خاطر نشان کرد: متأسفانه میزان فقر در جامعه سالمندی دو برابر سایر گروه‌های سنی است.

وی گفت: یکی از چالش‌های بسیار جدی کشور عدم نیروی انسانی متخصص در حوزه سالمندی است. در حال حاضر به ۲۰۳۲ متخصص طب سالمندی در کشور نیاز داریم، در حالی که فقط ۲۳ متخصص در این حوزه داریم.

دلبری با اشاره به اینکه بحث‌های بیمه‌ای یکی از مشکلات جدی حوزه سالمندی است، اظهار کرد: ۷۰ درصد سالمندان بیمه تکمیلی ندارند و ۵۵ درصد سالمندان مستمری دریافت نمی‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ