بیکاری 100 نفر در شیراز با تعطیلی یک هتل

اقتصاد ایران: در شرایطی که تمام مسئولان و افراد تلاش‌ خود را برای ایجاد اشتغال و کار در استان و شیراز به کار گرفته اند اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس مجوز تعطیلی یک هتل در شیراز را با 100 نفر پرسنل صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، روز گذشته سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس از تعطیلی یک هتل قدیمی در شیراز خبر داد و گفت: برخی هتل‌های اقامتی در بروزرسانی تجهیزات و خدمات و پرورش نیروی انسانی متخصص عملکرد مطلوبی ندارند و در روزهای اخیر نسبت به تعطیلی یکی از هتل‌های قدیمی  در شیراز که فاقد خدمات و تسهیلات رفاهی متناسب با درجه آن هتل بود اقدام شده است.

متاسفانه پیامدهای انتصابات و مسئولیت دادن به افرادی که حتی دغدغه شغل هم در استان فارس ندارند یکی پس از دیگر در حال نمایان شدن است و اداره کل میراث فرهنگی از سال های گذشته تاکنون نه تنها اقدامی جهت توسعه و رونق گردشگری در استان عظیم پهناور و با پتانسیل فارس انجام نداده است بلکه در حال تعطیلی هتل ها و بیکاری افراد است.

متاسفانه مسئولان میراث فرهنگی بدون هیچ اقدامی جهت بهبود وضعیت تنها راه بهتر شدن را در تعطیلی و بیکاری افراد می بینند.

تعطیلی هتل ها به راحتی قابل انجام نیست

در این رابطه سید حسن سیادتان رئیس جامعه هتلداران فارس با بیان اینکه تعطیل کردن یک هتل به آن راحتی که سرپرست جدید معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس اعلام  و در رسانه ها هم‌منتشر کردند، نیست گفت: در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  قانون و مقرراتی حکم فرماست و هتل ها طبق همان قوانین عمل می کنند.

به گفته وی  نامه عدم پذیرش مهمان و تعطیلی هتل بر اساس بازدید سلیقه‌ای و شخصی  و به  دور از از قانون و مقررات و فرایند انجام شده است.

سیادتان افزود: این اقدام  بدون هماهنگی تشکل جامعه حرفه‌ای هتلداران و هتل آپارتمان استان فارس که یک تشکل است صورت گرفته و جای  تعجب دارد  که هتلی را به دلیل عدم به روز رسانی تجهیزات و خدمات تعطیل کردند.

رئیس جامعه هتلداران فارس با ذکر این پرسش که  آیا وام جهت بازسازی و تجهیزات و به روز رسانی هتل ها داده اید که مدعی  هم هستید، گفت:  آیا  در سه سال گذشته جز  بد بیاری برای هتل‌ها،  سوغات دیگری هم داشته اند؟برای نمونه وقوع سیل در نوروز ۹۸ و مسائل و مشکلاتی که در آن سال  اتفاق افتاد و یا اسفند همان سال که شیوع بیماری کرونا شروع شد و تا اسفند ۱۴۰۰  هم ادامه داشت و هتل ها تعطیل و نیمه تعطیل بودند و ضرر و زیان هنگفتی را متحمل شدند.

هتل ها مالیات سال های تعطیلی را  هم پرداختند

وی در ادامه با بیان اینکه هتل ها مالیات سال های تعطیلی را  هم پرداختند، افزود: دستمزد پرسنل که تامین اجتماعی ۵۷ درصد نسبت به سال گذشته  اضافه شد، گرانی یک باره قیمت گاز به دلیل ۱۰ درصد خوراک پتروشیمی شامل هتل ها شد که پرداخت کردند و همچنین بهای آب و برق و گرانی تاسیسات و اقلام هتلی و تجهیزات هتل ها که بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت  تحملی برای هتلداران باقی نگذاشت.

سیادتان بیان کرد: حال با این همه  مشکلات بدون روال قانونی  نامه تعطیلی  یک هتل صادر  می شود و یک هتل  با بیش از یکصد پرسنل که با احتساب خانواده های آنان به جمعیتی بالغ بر  ۵۰۰ نفر می شوند چرا باید بسته شود.

 به گفته او آیا جواب پرسنل و خانواده آنها را سرپرست معاونت گردشگری فارس می دهد؟ تکلیف رزروهای هتل که برای ماه های  مهر و آبان  صورت گرفته  چه می‌شود ؟ هتلی که پروانه بهره برداری از اداره کل میراث فرهنگی گردشگری دارد و سالهاست خدمات به مهمانان ارائه می کند و  هیچ گونه خطایی انجام نداده فقط و فقط به صرف اینکه تجهیزات و خدمات به روز رسانی نیست باید تعطیل شود؟ با کدام استدلال و مدرک چنین اتهامی می زنید؟  با این همه مشکلات که جلوی پای هتلداران است  باعث می شوید تا کسی رغبتی به هتل سازی  نداشته باشد .

سیادتان در پایان افزود: درباره این هتل هم باید بگویم سرپرست جدید معاونت گردشگری فارس که اعلام کرده اند تعطیل شده به هیچ عنوان تعطیل نیست و به فعالیت خود ادامه می دهد وجامعه حرفه ای هتلداران فارس اجازه تعطیلی هیچ هتلی را بدون فرایند ارزیابی و نظارت و مقررات قانونی به کسی نخواهد داد.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ