کمبود ۵۰ مدرسه در شهرک‌های اقماری زنجان

اقتصاد ایران: زنجان- مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در شهرک‌های اقماری شهر زنجان ۵۰ مدرسه با ۱۲ کلاسه درس کمبود داریم که در حال حاضر برای رفع مشکل به دنبال ساخت فضای آموزشی در این مناطق هستیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،مسعود بیات منش شامگاه سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، گفت: درخواست اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان پیگیری کامل ماده ۱۸ توسط آموزش و پرورش و نوسازی مدارس است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: با انجام اجرای تفاهمنامه یاد شده به تأمین ۵۰ باب مدرسه مورد نیاز کمک می‌کند و باید از فرصت به وجود آمده بهره لازم را برد و در این میان راه و شهرسازی استان زنجان برای تأمین سهم خود آماده است.

بیات منش با بیان اینکه متولی اجرای ماده ۱۸ در شهرک‌های اقماری فقط راه و شهرسازی نیست، ابراز داشت: دستگاه‌های دیگر نیز باید پیگیری کنند و در این راستا هفت باب مدرسه‌ای که راه و شهرسازی در شهرک‌های اقماری متعهد ساخت آن شده ۳ یا ۴ باب در مهر ماه سال آینده آماده خواهد شد و بقیه نیز در مهر سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد.

وی، به پیش بینی فضاهای آموزشی برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و بیان داشت: این طرح در قالب ۲ قانون جهش تولید و ساماندهی مسکن انجام می‌گیرد که در ماده ۱۶ قانون جهش نیز ماده ۸ آئین نامه اجرایی و ساماندهی به صراحت متولی امر زیربنایی و روبنایی را خود دستگاه‌ها اعلام کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به کمبود ۵۰ مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرک‌های اقماری شهر زنجان اشاره کرد و گفت: مساحت شهرک‌های اقماری هزار و ۲۰۰ هکتار است که حدود ۲۰ درصد به میزان ۲۵۰ هکتار آن در مالکیت دولت (راه و شهرسازی) بوده و متولی بقیه زمین‌ها با تعاونی‌های مسکن مربوط است.

بیات منش افزود: با پیگیری انجام گرفته تفاهمنامه‌ای بین سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس جهت تأمین فضاهای آموزشی در حال انعقاد است که طبق آن منابع مورد نیاز برای تأمین فضاهای آموزشی از ۳ محل وزارت راه و شهرسازی، صندوق توسعه ملی و منابع استانی تأمین خواهد شد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ