امیدواری ماکرون به تأسیس متاورس اروپایی

اقتصاد ایران: در شرایطی که بسیاری از صاحبان مشاغل، سرمایه گذاران و افراد مستعد به دنبال حضور در متاورس هستند، رئیس جمهور فرانسه نیز می‌خواهد متاورس اروپایی تأسیس کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  شرکت‌های فناوری آمریکایی متاورس را به محل تاخت و تاز خود مبدل کرده‌اند و قصد دارند به تنهایی آینده اینترنت را شکل دهند. این امر موجب شده تا برخی کشورهای اروپایی برای عقب نماندن از تحولات جدید دنیای فناوری اطلاعات برای ایجاد نسخه اروپایی متاورس تلاش کنند که از جمله این افراد می‌توان به امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه اشاره کرد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه می‌خواهد «یک متاورس اروپایی» بسازد تا غول‌های فناوری آمریکا و چین را به چالش بکشد. در همین حال، مارگرت وستاگر، رئیس حوزه دیجیتال اتحادیه اروپا، در حال بررسی مقررات ضدانحصار جدید است تا شرکت‌های آمریکایی، متاورس را تحت کنترل مطلق خود درنیاورند. اما جاه طلبی‌های آنها تا تحقق یافتن فاصله زیادی دارد.

رولف ایلنبرگر، بنیانگذار یو آر دایرکت در مونیخ، که یک پلتفرم واقعیت مجازی برای شرکت‌هاست، می‌گوید: «واقعیت این است که هیچ بازیگر بزرگ فناوری اروپایی در این آینده فراجهانی وجود ندارد. متاورس توسط بازیکنان آمریکایی و آسیایی تعریف شده است. این دو قاره مناطقی هستند که این فناوری قرار است در آن توسعه یابد.»

در ایالات متحده، غول‌های فناوری مانند متا، مایکروسافت و اپل برای ایفای نقش‌های اصلی در نظر گرفته شده‌اند، در حالی که Roblox و Decentraland در حال حاضر پلتفرم‌های محبوب متاورس را ارائه می‌کنند.

بزرگترین چالش‌های جهانی آنها در آسیا مستقر هستند. بایت دنس، مالک تیک تاک و وی آر پیکو غول سخت‌افزاری، قوی‌ترین رقبا هستند، اما رقابت بیشتری در شرکت‌های چینی، تنسنت، و دنیای مجازی سندباکس در حال ظهور است.

در مقابل در اروپا تنها تعدادی شرکت نوپا و اپراتور کوچک به متاورس توجه کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به وارجو در فنلاند اشاره کرد که از رقبای خود عقب افتاده‌اند.

لذا اروپا برای حل این مشکل و به خصوص تأمین مالی طرح‌های بزرگ متاورس راه دراز و دشواری پیش رو دارد. این عقب افتادگی موجب شده تا حفظ افراد بااستعداد در اروپا و جلوگیری از مهاجرت آنها به کشورهای آسیایی و آمریکا نیز دشوار شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ