رئیس جمهور:

اولویت اقتصادی و تجاری ایران ارتباط با همسایگان است

اقتصاد ایران: رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز اولویت اقتصادی و تجاری کشور، ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه است گفت: با تمام دنیا تعامل خواهیم داشت، اما روی همسایگان حساب ویژه‌ای باز می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، آیت الله رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که روز چهارشنبه (23 شهریور) برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری‌ شانگهای به ازبکستان سفر کرده بود در دیدار با تجار ایرانی حاضر در این کشور گفت: امروز اولویت اقتصادی و تجاری کشور، ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه است. با تمام دنیا تعامل خواهیم داشت، اما روی همسایگان حساب ویژه‌ای باز می‌کنیم.

وی بیان کرد: ارتباطات ما با همسایگان سابقه فرهنگی و اقتصادی قوی دارد. در دولت به دنبال تقویت شبکه ریلی کشور در همه زمینه‌ها (واگن، لوکوموتیو و ریل) هستیم. تقویت این شبکه به راحتی انجام کار تجار ایرانی کمک زیادی می‌کند. تکمیل کریدورهای شرق و غرب و شمال و جنوب در دستور کار دولت است.

رئیسی با اشاره به اینکه سفر به ازبکستان هم برای برگزاری دیدار و تعاملات دوجانبه و هم برای شرکت در اجلاس شانگهای است، گفت: در دیدار با رئیس‌جمهور ازبکستان بر توسعه روابط دوجانبه تاکید شد.

رئیس جمهور ادامه داد: از میزان روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و ازبکستان راضی نیستیم و این روابط باید افزایش پیدا کند. طبق هدف‌گذاری انجام شده، روابط تجاری دو طرف باید چهار برابر شود.

وی بیان کرد: در زمینه تسهیل مراودات مالی بین دو کشور، وزیر امور خارجه، بانک مرکزی و بانک صادرات هر چه سریع‌تر موانع را بررسی و آن‌ها را برطرف کنند. مسئله ارتباط مالی تجار و فعالان اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران باید به سهولت انجام شود و مشکلات به نحوی حل شوند که تجار مشکل انتقال پول نداشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ