رئیس سازمان بورس:

بورس درموقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری قرار دارد

اقتصاد ایران: رییس سازمان بورس با ارزیابی روند روزهای اخیر معاملات و راه‌های بهبود وضعیت گفت: بازار از بی‌اعتمادی رنج می‌برد که رفع کامل آن زمان‌بر است اما بار دیگر اعتماد از دست رفته باز می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مجید عشقی با ارزیابی روند این روزهای معاملات بازار سهام به راه‌های بهبود وضعیت اشاره و اعلام کرد: در شرایط فعلی یکی از مسائل مهم که می‌تواند کمک‌ کننده به تغییر مسیر بازار باشد، فراهم شدن امکان افزایش ارزش معاملات است. بازار سرمایه فقط متاثر از متغیری مانند دولت نیست بلکه بازارهای جهانی، نقدینگی، رکود اقتصاد جهان، وضعیت صنایع داخلی، قیمت نهاده‌ها، بازارهای رقیب، جنگ روسیه و... بر معاملات این بازار اثر گذارند. بنابراین نمی‌توان دولت را عامل اصلی ایجاد چنین روندی عنوان کرد.

از سال گذشته مباحثی مانند نرخ گاز، انتشار اوراق مالی اسلامی، معافیت مالیات افزایش سرمایه شرکت‌ها که اثر گذار بر معاملات بورس بودند در حیطه اختیارات و تصمیم‌گیری‌های دولت قرار داشت که باید تصمیماتی در خصوص آنها با در نظر گرفتن افزایش سودآوری شرکت‌ها انجام می‌شد. با تصمیمات دولت و کمک مجلس به نحو مطلوب از این مراحل عبور کرده و این مسایل نتوانستند تهدیدکننده معاملات فعلی بازار باشند.

بی‌اعتمادی مسئله‌ای که بورس از آن رنج می‌برد

مدیریت محدودیت‌های مصرف برق از دیگر اقداماتی بود که جزو نگرانی‌های بازار تلقی می‌شد. چرا که می‌توانست با اثر زیادی بر شرکت‌ها همراه شود اما برخلاف تصورات به نحو مطلوب کنترل شد و اثر محدودیت‌های اعمال‌شده بر شرکت‌ها به حداقل رسید هرچند اثرات آن بر تمام صنایع یکسان نبود. دولت و سازمان بورس تا جایی که توانستند اقدام به کنترل ریسک‌ها و موانع اثر گذار بر معاملات کردند. بی‌اعتمادی مسئله‌ای است که اکنون بازار از آن رنج می‌برد و از دولت قبل در بازار وجود داشت و کماکان ادامه دارد. رفع کامل این بی‌اعتمادی زمان‌بر است و طول می‌کشد تا سرمایه‌گذاران بار دیگر به فکر سرمایه‌ گذاری در بازار سرمایه بیفتند.

بازار سهام در موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری قرار دارد

امید است به‌مرور حجم و ارزش معاملات با افزایش همراه شود و اعتماد از دست‌ رفته دوباره به بازار سرمایه بازگردد. در بازار سهام همه نوع سهمی وجود دارد و موقعیت سهام حاضر در زمان رشد و ریزش شاخص بورس یکی نیستند. اکنون شرایط شرکت‌ها به‌گونه‌ای است که ریسک زیادی تهدیدکننده شرایط آنها نیست. همچنین سهام این شرکت‌ها به دلیل اینکه در موقعیت مناسبی قرار دارند برای سرمایه‌گذاری جذاب‌ هستند. بار دیگر اعتماد از دست رفته به بورس باز می‌گردد و بازار سهام می‌تواند به جایگاه اصلی دست ‌یابد.

 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ