کی‌روش سرمربی ایران در جام جهانی؟! +جزئیات

اقتصاد ایران: کارلوس‌ کی‌روش پس از امضای قرارداد با فدراسیون فوتبال تا پایان جام‌جهانی و دریافت ماهانه ۵۰ هزار یورو، آخر هفته به تهران می‌آید تا کارش را در تیم ملی آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،یک هفته پس از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال، اولین ترکش‌ها به نیمکت تیم ملی فوتبال خورده است و همان طور که پیش‌بینی می‌شد تاج در اولین تصمیم پس از بازگشت دوباره به فدراسیون فوتبال، پرونده بازگشت کارلوس کی‌روش را روی میز گذاشت.

تاج که قبل از برگزاری انتخابات گفته بود که در صورت انتخاب توسط اعضای مجمع، درباره بازگشت کی‌روش به نیمکت تیم ملی فوتبال فکر خواهد کرد، وقتی سه شنبه گذشته رای اعضای مجمع را گرفت، مذاکره با سرمربی پرتغالی را آغاز کرد تا مشخص شود که دراگان اسکوچیچ آخرین روزهای حضورش روی نیمکت تیم ملی فوتبال سپری می‌کند.

کی‌روش - ایران؛ امضا شد
تاج پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون، مذاکرات با کی‌روش را آغاز کرد و در این مدت جلسه‌ای با اسکوچیچ برگزار نکرد تا مشخص شود که اعتقادی به این سرمربی ندارد.

مذاکرات تاج با کی‌روش در نهایت به نتیجه رسید و امروز خبر رسید که فدراسیون فوتبال با سرمربی پرتغالی به توافق رسیده و قرارداد بین دو طرف به امضا رسیده است. حمید سجادی وزیر ورزش هم امروز از بازگشت کی‌روش حمایت کرد تا فدراسیون فوتبال مانند زمان حضور مسعود سلطانی‌فر مقابل وزارت ورزش قرار نگیرد.

پس از توافق کی‌روش و فدراسیون فوتبال، این سرمربی پرتغالی که بهمن ۹۷ پس از نزدیک به ۸ سال از تیم ملی فوتبال کنار رفته بود، پس از سه سال و نیم دوباره به ایران بر می‌گردد تا دوباره روی نیمکت تیم ملی فوتبال بنشیند.

ماهیانه ۵۰هزار یورو تا جام‌جهانی
بر اساس خبرهای رسیده قرارداد کی‌روش و تیم ملی فوتبال به صورت ماهانه و تا پایان جام‌جهانی است. با توجه به توافق تاج و سرمربی پرتغالی، کی‌روش فعلا با یک قرارداد ۴ ماهه و پایان بازی‌های تیم ملی در قطر روی نیمکت ایران می‌نشیند.

 گفته می‌شود کی روش بر اساس این قرارداد، ماهانه ۵۰ هزار یورو دریافت خواهد کرد.

پس از بازگشت تیم ملی از جام‌جهانی، درباره ادامه همکاری کی‌روش و تیم ملی فوتبال تصمیم‌گیری خواهد شد و با بررسی عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی و نظرات طرفین، تصمیم به تمدید یا قطع همکاری گرفته خواهد شد.

در صورت توافق کی‌روش و فدراسیون فوتبال پس از جام جهانی، سرمربی پرتغالی در جام ملت های ۲۰۲۳ هم تیم ملی را هدایت خواهد کرد.

کی‌روش تا پایان هفته در تهران
اردوی جدید تیم ملی فوتبال در حالی قرار است از ۲۰ شهریور با حضور بازیکنان داخلی در تهران آغاز شود که فدراسیون فوتبال در حال فراهم کردن مقدمات حضور این مربی در تهران است.

از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که کی‌روش تا آخر هفته به تهران می‌آید تا علاوه بر برگزاری مراسم معارفه، کارش را در تیم ملی فوتبال به صورت رسمی آغاز کند.

 
اصولی: هیچ بحثی درباره کی‌روش در جلسه هیات رئیسه نشد/ اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است

احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال، پس از جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:
*اولین جلسه هیات رئیسه در دوره جدید برگزار شد. عمده مباحث بیشتر گزارشات حوزه‌های مختلف بود. در مورد بخش های مالی، اداری، وضعیت تیم‌های ملی و حوزه های مختلف گزارش و گفت‌وگو شد.

*موضوعاتی که از قبل هم در دست پیگری بود و نیاز به مصوبه هیات رئیسه داشت، بیشتر جنبه اداری و سازمانی داشت مصوبات هیات رئیسه را اخذ کرد و جلسه ببه پایان رسید.

*هیچ بحثی درخصوص بازگشت کی‌روش نشد. در مورد تیم‌های ملی گفت‌وگو و طرح مساله شد، اما در این خصوص بحثی انجام نشد.

*آنچه برای فدراسیون و هیات رئیسه مهم است؛ این است که تمام تیم‌های ملی در بهترین وضعیت ممکن بتوانند در رقابت‌های پیش رو حاضر شوند. قطعا تیم ملی بزرگسالان در جام جهانی حضوری پررنگ خواهد داشت تا مردم از نتایج خوشحال شوند.

*درمورد ماندن اسکوچیچ هم هیچ بحثی نشد. سرمربی تیم ملی اسکوچیچ است. اصرار شما را برای اینکه یک چیزی را تکرار کنیم متوجه نمی‌شوم. حاشیه را که ما به وجود نمی‌آوریم. برخی دوستان دامن می‌زنند و بعد هم مطالبه می‌کنند که چه شد و چه اتفاقی افتاد؟ آنچه که اتفاق افتاده را برای شما توضیح می‌دهم. تحلیل خودم را نمی‌گویم.

*خروج زودهنگام ماجدی از جلس؟ او وبیناری داشت. نمی‌دانم با AFC بود یا فیفا، به این دلیل جلسه را ترک کرد. هیچ نکته‌ای نبود. فدراسیون فوتبال بالاخره بهترین شرایط و تصمیم را برای تیم‌های ملی خواهد گرفت. امروز هیچ صحبت و تصمیمی در این مورد نبود.

*کمیته ها و کمیته فنی نقش مشاوره دارند. به عنوان پیشکسوتان نظرات‌شان برای ما حائز اهمیت است. قطعا هر بحثی در حوزه فنی باشد یا هر حوزه دیگری، امروز موضوعی داشتیم که کمیته استان‌ها ورود داشت. شاید بخش زیادی از صحبت‌های جلسه گزارشاتی بود که در مورد VAR‌ ارائه شد و بحث مفصلی داشتیم. کمیته داوران در این مورد گزارش داد. تصمیم گیرنده نهایی هیات رئیسه فدراسیون طبق موضوعات اساسنامه است. کمیته‌ها نقش تامین کننده نظرات مشورتی و کارشناسی را دارند. گزارشات‌شان ارائه و بررسی می‌شود.

*تاج ۱۰روز است انتخاب شده اما یک دقیقه هم اسکوچیچ را ندیده؟ او خیلی‌ها را ندیده است. سرمربی خیلی از تیم‌های دیگر را هم ندیده است. نباید اینطور برداشت کرد. اجازه بدهید در فضای با ثبات و همگرایانه فدراسیون فوتبال کارهایش را انجام بدهد. رویداد مهمی را پیش رو داریم که ان شاالله در آن سربلند باشیم.

*تمام مباحث و گزارشات را بررسی کردیم. گزارشی بود در خصوص اساسنامه استان ها، پیشنهادی بود که قرارشد برگردد و کار کارشناسی کاملتری روی آن انجام شود. مصوبه ای در خصوص پاداش تیم ملی فوتسال در مقدماتی جام ملت های آسیا داشتیم که تخصیص پیدا می کند. در این جلسه در مورد همه تیم‌های ملی گفت‌وگو خواهد شد. جلسه بعدی فکر کنم هفته آینده خواهد بود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ