تامین مدرسه کانکسی برای عشایر خراسان‌شمالی

اقتصاد ایران: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی گفت: تحقق مدارس عشایری برخورداری از کانکس است که در سال تحصیلی جاری ۳۰ کانکس خریداری و تحویل شد و در حال حاضر هیچ مدرسه‌ عشایری در خراسان شمالی نیاز به کانکس ندارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،امین فلاح کوشکی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی  در خصوص آخرین وضعیت مدارس عشایری استان، اظهار کرد: باتوجه به اینکه مدارس عشایری در مراتع هستند امکان ساخت مدارس ثابت در این محل‌ها وجود ندارد و از این لحاظ که هفت ماه از سال در آن مناطق سکونتی نیست، امکان نگه داری از آین مدارس نیز وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در این مناطق هیچ گونه انشعابات آب، برق و گاز وجود ندارد، ادامه داد: براین اساس اولویت تحقق مدارس عشایری برخورداری از کانکس است که در سال تحصیلی جاری ۳۰ کانکس خریداری و تحویل شد و در حال حاضر هیچ مدرسه‌ی عشایری در خراسان شمالی نیاز به کانکس ندارد.

فلاح کوشکی با اشاره به اینکه پیش از این نیز ۹۰ کانکس به عنوان کلاس درس عشایری اختصاص پیدا کرده بود، گفت: در حال حاضر مجموعا ۱۲۰ کانکس برای برگزاری کلاس های درس مورد استفاده قرار می گیرند.

وی بیان داشت: قابل به ذکر است که در منطقه مراوه تپه یک مدرسه دخترانه خوابگاهی ایجاد شد که در ابتدا خانواده های کمی نسبت به ثبت نام فرزندانشان در این دبیرستان اقدام کردند و سال نخست با تنها ۱۰ دانش آموز فعالیت کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طی این سال ها استقبال از این دبیرستان دخترانه قابل توجه بوده است، گفت: ظرفیت خوابگاهی این دبیرستان ۲۰ نفر است اما با توجه به اینکه اکنون ۶۰ دانش آموز در این دبیرستان تحصیل دارند، برای رفع مشکل فضای خوابگاهی بخشی با کلاس ها و بخشی با یک کانکس به صورت موقت مرتفع شده است.

فلاح کوشکی یاداور شد: طبق برآورد صورت گرفته برای ارتقا فضای خوابگاهی این دبیرستان به یک ساختمان با ظرفیت ۶۰ نفر مورد نیاز است که طراحی ها صورت گرفته اما باتوجه به اینکه پروژه در خارج استان است و امکان ساخت از اعتبارات استانی وجود ندارد، بنابراین باید از محل اعتبارات خیران استفاده شود و پیگیری ها در دست اقدام است که هزینه مورد نیاز برای ساخت مبلغ پنج میلیارد تومان برآورد شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در زمان جابجایی عشایر از اردیبهشت ماه به دلیل اینکه امکان جابجایی کانکس ها وجود ندارد، از چادرهای عشایری برای برگزاری کلاس های موقت بهره گرفته می شود که در سال تحصیلی جاری ۵۲ چادر خریداری و تحویل عشایر شد.

فلاح کوشکی بیان داشت: در حال حاضر تمام مدارس عشایری مستقر در مراوه تپه کانکس هستند و هیچ گونه کمبودی وجود ندارد و تنها ممکن است نیاز به تعمیر یا بازسازی داشته باشند.

این مقام مسئول همچنین افزود: در سال تحصیلی جاری، علاوه بر ۳۰ کانکس تخصیص پیدا کرده، چهار کانکس عشایری جدید نیز خریداری که دارای سرویس بهداشتی پرتابل هستند که تا مهرماه تحویل عشایر می شوند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ