واکنش اعضای کنگره آمریکا به توافق احتمالی با ایران

اقتصاد ایران: همزمان با برخی گمانه زنی‌ها در خصوص توافق احتمالی میان ایران و ۱+۴، برخی از اعضای کنگره آمریکا در اظهاراتی جداگانه، واکنش های مختلفی را نسبت به این مسأله ابراز کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،مایک راجرز» نماینده جمهوری خواه و عضو ارشد کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در حساب توییتری خود، با انتقاد از توافق احتمالی با ایران مدعی شد: ایران که تلاش می‌کند تا مقامات آمریکایی و مخالفان را در خاک آمریکا ترور کند، بایستی به سرعت از هرگونه کاهش تحریم‌ها محروم شود.

این نماینده جمهوری خواه در ادامه ادبیات توهین آمیز خود نوشت: همین هفته گذشته بود که تروریست‌های مورد حمایت ایران به پایگاه سربازان آمریکایی در سوریه حمله کردند. با این حال دولت بایدن در حال اضافه کاری برای دلالی توافقی است که میلیارد‌ها دلار برای بزرگترین کشور حامی تروریسم فراهم می‌کند.

این نماینده جمهوری خواه بدون اشاره به بدعهدی آمریکا در خروج یکجانبه آمریکا از برجام در زمان دولت ترامپ مدعی شد: ایران بار‌ها توافق هسته‌ای سابق را نقض کرد و این بار نیز نقض می‌کند.

در همین حال، «دان بیکن» نماینده جمهوری خواه از حوزه انتخابیه دوم نبراسکا، در حساب توییتری خود نوشت: یک دلیل دیگر برای چرایی اینکه توافق پیشنهادی با ایران به منافع آمریکا ضرر می‌زند، این است که برداشتن تحریم‌های ایران، یک «طرح جایگزین» عالی را برای روسیه به منظور فروش نفت تحریم شده اش فراهم می‌کند. رئیس جمهور بایدن بایستی سفت بایستد و مماشات جواب نمی‌دهد.

از سوی دیگر، سناتور «کریس مورفی»، سناتور دموکرات کنگره آمریکا با تکرار اتهام پراکنی‌های مقامات آمریکایی، در حساب توییتری خود نوشت: ایران یک بازیگر بدخواه است. آن‌ها از تروریسم حمایت می‌کنند و آمریکایی‌ها را هدف قرار می‌دهند. [اما]این یک استدلال علیه توافق هسته‌ای نیست؛ بلکه استدلالی در راستای [امضای]یک توافق به شمار می‌رود.

او در ادامه ادعا‌های خود نوشت: چرا باید سیاستی را دنبال کنیم که کشوری خطرناک، چون ایران را به یک قدرت هسته‌ای خطرناک تبدیل‌کند؟»

واکنش‌های ضد و نقیض مقامات کنگره آمریکا به توافق احتمالی با ایران در حالی بیان شده است که روز گذشته «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تأیید خبر پایان یافتن بررسی‌های کشورش به پیشنهاد‌های ایران گفت: بررسی‌های مان به پیش نویس پیشنهادی ایران را به پایان رساندیم و آن را به اتحادیه اروپا ارسال کردیم.

همچنین «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تأیید کرد پاسخ دولت آمریکا به نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفتگو‌ها طی عصر روز چهارشنبه دریافت شده است.

وی گفت: بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ