دکتر ستاری :

بانک‌ها در دانشگاه‌ها مراکز نوآوری تاسیس کنند

اقتصاد ایران: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: بانک‌ها در دانشگاه‌ها، مراکز نوآوری تأسیس کنند و حیف است دانشجویان ما به فکر رفتن به خارج کشور باشند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سورنا ستاری در مراسم رونمایی از مرکز نوآوری بانک ملی ایران (فینوداد) بیان کرد: اکنون در نظام بانکی دیگر کسی به دنبال افزایش شعبه نیست بلکه به فکر فناوری جدید است و بانکداری به شیوه جدید حتماً می‌ماند، اما بانک‌ها در آینده نخواهند ماند.
 ستاری گفت: کشوری که ۴ میلیون دانشجو دارد نیازمند چنین نظام بانکی است و بازیگران سنتی دیگر بازنده اند و اکنون موضوع بر سر این است که همه باید در شبکه‌های جدید سرمایه‌گذاری کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، اقدام اخیر بانک ملی را در تاسیس مرکز نوآوری بسیار مثبت خواند و گفت: باید از همه نخبگان در این حوزه استفاده کنیم و باید نخبگان وارد بانک‌ها شوند. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: وقتی بانک ملی مرکز نوآوری تاسیس می‌کند برای همه بانک‌ها الگو می‌شود.
وی با اشاره به اینکه قانون جهش تولید دانش بنیان، آینده ۲۰ سال کشور در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: یکی از چالش‌های حوزه نوآوری مربوط به قانون است و ما نظام قانون نویسی مان بر اساس اکوسیستم دیگری بوده است.
 ستاری گفت: از روزی که در سال ۹۴ تاکسی‌های اینترنتی برقرار شد با هیچ قانونی نمی‌خواند و نظام قانونگذاری ما باید مفری را ایجاد کند تا زمین بازی‌ها عوض شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در حدود هشت سال گذشته، اکوسیستم داخلی کشور شکل گرفته است و باید توسعه این اکوسیستم بر مبنای بخش خصوصی باشد نه دولت، و نحوه تامین مالی یکی از بخش‌های جدید این اکوسیستم است.
وی گفت: اگر قرار باشد فقط بانک‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان وام بدهند راه به جایی نمی‌رسد و اقتصاد دانش بنیان یعنی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش.
وی گفت: بانک‌ها می‌توانند در حوزه دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری مستقیم داشته باشند و می‌توانند صندوق فناوری و نوآوری تاسیس کنند و این آینده‌ای است که برای سرمایه‌گذاری بانک‌ها متصور است.
 ستاری گفت: در قانون شرکت‌های دانش بنیان مصوب شده است که این شرکت‌ها می‌توانند در مناطق شهری مثل دفاتر وکلا و دفاتر پزشکان با جواز مسکونی فعالیت کنند و ما به دنبال توسعه برج‌های فناوری در تهران و احداث کارخانجات نوآوری و بازسازی برخی صنایع مانند سیمان ری و غله تهران هستیم.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت:خانه‌های خلاق و نوآوری باید بیش از این ساخته شود و این حوزه‌های جدیدی است که توسعه باید پیدا کند.
وی گفت: اگر ده سال پیش کسی پارک علم و فناوری را می‌شنید فکر میکرد جای بازی است، اما اکنون ما فقط در پارک فناوری پردیس ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جاری داریم.
وی افزود: قرار است در حوزه اقتصاد دانش بنیان جهش داشته باشیم و در اینجا دیگر تحصیلات و توانمندی انسان‌ها مهم می‌شود و حتماً باید بانک‌ها در دانشگاه‌ها مراکز نوآوری تاسیس کنند و حیف است که دانشجویان ما به فکر رفتن به خارج کشور باشند.
 ستاری گفت: ما در بنیاد ملی نخبگان می‌توانیم نخبگان در همه عرصه‌ها را معرفی کنیم.
وی افزود: ما در خصوص اعتبار سنجی نیازمند حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان هستیم و مثلاً شرکتی داریم که یک گرم ماده را با قیمت ۴۰۰۰ یورو تولید می‌کند و این افراد باید به راحتی بتوانند از شبکه بانکی تسهیلات بگیرند که البته نیاز اصلی این‌ها سرمایه گذار است نه تسهیلات.
وی افزود: اقدام بانک ملی در افتتاح مرکز فناوری کار بزرگی است و این مرکز باید نخبگان بیشتری را جذب کند و ما همکاری خود را با بانک ملی ادامه خواهیم داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ