رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس:

رئیس قوه قضاییه به مسئله آزمون کانون وکلا ورود کند

اقتصاد ایران: سید شمس الدین حسینی درباره اعتراضات به نتایج آزمون کانون وکلا گفت: این کاری که مرکز وکلای قوه قضاییه انجام داده، به هرشکل، یک کار خلاف قانون بوده و امیدوارم رئیس قوه قضاییه شخصا در این مسئله ورود کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، شمس الدین حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی، در گفتگوی زنده تلویزیونی گفت: امروز دو فوریت طرح استفساریه به تصویب مجلس رسید و در حال حاضر مشغول نهایی کردن متن مصوبه هستیم تا فردا گزارش کمیسیون را به صحن برده و آنچه در صحن تصویب شود، برای تایید به شورای نگهبان ارسال کنیم.

حسینی درباره اعتراضات به نتایج آزمون کانون وکلا گفت: این کاری که مرکز وکلای قوه قضاییه انجام داده، به هر شکل، یک کار خلاف قانون بوده و امیدوارم رئیس قوه قضاییه شخصا در این مسئله ورود کنند. اگر همانطوری که رییس قوه قضاییه تاکید کردند، اگر ابهامی وجود نداشته، چرا نمره خام را ملاک عمل قرار دادند؟

وی افزود: امسال باید طبق سال های پیش بالغ بر ده هزار پذیرفته اعلام می شد، اما چیزی در حدود دو هزار نفر در این آزمون پذیرفته شدند و حقوق بیش از هفت هزار داوطلب ضایع شد.

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که اگر کانون وکلا، تن به اجرای مصوبه مجلس ندهد چه برخوردی صورت خواهد گرفت؟ گفت: طبق معمول اگر قانونی تصویب شود و دستگاهی تن به اجرا ندهد، ما به قوه قضاییه شکایت می بریم و تمام محدودیت ما در این مسئله همین است. اما در کل، با توجه به شناختی که از آقای محسنی اژه ای داریم، به احتمال زیاد خود ایشان به قضیه ورود کرده و مشکل را حل خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در روزهای گذشته پس از اعلام کانون وکلای قوه قضاییه مبنی بر اینکه ملاک نتیجه آزمون کانون وکلا، به جای نمره تراز، نمره خام خواهد بود، عده زیادی از شرکت کنندگان در این آزمون، به نتیجه آزمون فوق، اعتراض کردند.

در نشست علنی امروز (سه شنبه یکم شهریور) مجلس شورای اسلامی،‌تقاضای دوفوریت طرح استفساریه و اصلاح برخی مواد قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار بررسی شد که با موافقت نمایندگان به تصویب رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ