توجه ویژه نمایشگاه فرش دستباف به صادرات

اقتصاد ایران: معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف نگاه ویژه‌ای به فرش دستباف و فرش‌های فاخر شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،محمد مهدی برادران در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف گفت:در دو سال گذشته به دلیل بیماری کرونا نتوانستیم نمایشگاه بزرگی از فرش را در کشور برگزار کنیم و امروز نمایشگاه فرش دستباف در مقیاس ۴۰ هزار متر مربع در نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد.

وی افزود: ۴۶۰ غرفه تجاری در کنار غرفه‌های غیر تجاری با مجموعه‌های مختلف از تمام کشور، صادرکنندگان فرش و تولید کنندگان آن از نقاط مختلف کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه تاکید ویژه این نمایشگاه به موضوع صادرات و فرش‌های فاخر فرصت مناسبی برای علاقمندان به حوزه فرش است تا از شرایط عرضه فرش‌ها در مقیاس‌های ملی و فراملی مطلع شوند و از امروز تا ۶ شهریور از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

به گفته برادران با مجموعه اقداماتی که در ماه‌های اخیر رقم خورده، امیدواریم که فرش ایران جایگاه خودش را در عرصه جهانی مجدد پیدا کند تا بتواند در حوزه صادرات و ارزآوری نقش کلیدی خود را ایفا کند به خصوص اینکه فرش از جمله صنایعی است که اشتغال زیادی را به وجود می‌آورد و در سال گذشته با تسهیلاتی که پرداخت شد در حوزه اشتغال آفرینی بیش از ۳۵ هزار اشتغال و در حوزه توجه به شناسنامه دار کردن فرش ایران، اقدامات مفیدی صورت گرفته است.
امسال به دلیل نامگذاری سال دانش‌بنیان، عرصه دانش‌بنیان‌ها منحصر به مجموعه و صنایعی خاص نمی‌شود همان طور که در حوزه فرش افرادی را داریم که در عرصه‌های مختلف طراحی، بازاریابی بین الملل، تولید و فرایند‌های تولید داخل، توانستیم نسل جوان را متقاعد کنند تا موضوع فرش را دنبال کنند و ایجاد مجموعه‌های خلاق نسل جدیدی در حوزه دانش بنیان هاست که به کمک صنعت فرش آمدند.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ