درخواست بورل از چاووش‌اوغلو درباره جنگ اوکراین

اقتصاد ایران: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با وزیر خارجه ترکیه از آنکارا خواست که از نفوذ بر روسیه برای توقف جنگ در اوکراین استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد سه‌شنبه به‌صورت تلفنی با «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه گفتگو کرد.

بورل در صفحه توئیتر خود با اعلام این خبر نوشت: «من در گفتگو با چاووش‌اوغلو بر نقش ترکیه برای تضمین توافق سازمان ملل در مورد صادرات غلات اوکراین و کاهش تأثیر تهاجم روسیه به اوکراین تأکید کردم».

وی همچنین افزود: «من در مورد تأثیر تحریم‌های اتحادیه اروپا [علیه روسیه] صحبت کردم و ابراز امیدواری داشتم که ترکیه بتواند از نفوذ خود بر روسیه برای توقف جنگ بی‌معنی [در اوکراین] استفاده کند».

درحالیکه درگیری‌های نظامی در اوکراین ادامه دارد، برخی از میانجی‌گران از جمله ترکیه و سازمان ملل در تلاش برای کاهش تنش و حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران اوکراین هستند. با این حال کمک‌های تسلیحاتی کشورهای غربی به اوکراین باعث تشدید تنشها طی هفته‌های اخیر و کشیده شدن درگیری‌ها به مناطق دیگر از جمله شبه جزیره کریمه شده است.

روز شنبه نیز وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد که روسیه از ترکیه برای دور زدن تحریم‌های اعمالی علیه این کشور استفاده می‌کند.

با این حال «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با سفر به شهر «لِویو» در اوکراین، با «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره تبادل اسیران جنگی بین کی‌یف و مسکو، و همچنین احتمال برقراری آتش‌بس و صلح در اوکراین رایزنی کرد. 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ