وضعیت آب شرب چهارمحال و بختیاری پایدار شد

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به تامین حدود ۸۲۰ لیتر بر ثانیه آب سالم و بهداشتی در شهر شهرکرد، گفت: این کار عملیاتی که اجرای آن در حالت عادی به ۶ ماه زمان نیاز داشت، طی حدود یک هفته به مرحله بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به مشکلات آبرسانی شهرکرد، اظهار کرد: با توجه به مشکلات ایجاد شده در حوزه آبرسانی به شهرکرد و گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ، مجموعه وزارت نیرو با بسیج تمامی امکانات و تلاش شبانه‌روزی، پروژه‌های متعددی را برای رفع این مشکل در کوتاه‌مدت و بلندمدت طراحی و تدوین کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به تامین حدود 820 لیتر بر ثانیه آب سالم و بهداشتی در شهر شهرکرد، گفت: این کار عملیاتی که اجرای آن در حالت عادی به 6 ماه زمان نیاز داشت، طی حدود یک هفته به مرحله بهره‌برداری رسیده و هم‌اکنون حدود 820 لیتر بر ثانیه آب در شهرکرد تامین شده و مخازن و شبکه آبرسانی این شهر در استان چهارمحال و بختیاری پایدار شده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از پروژه‌های کوتاه‌مدت به اتمام رسیده است، گفت: تمامی اجزای طرح‌های آبرسانی اضطراری اعم از طرح عمان سامانی که مقرر شده بود از طریق خط سامان به شهرکرد حدود 100 لیتر بر ثانیه افزایش ظرفیت انتقال به این شهر داشته باشد، به اتمام رسیده که در نقطه چاه آهکی این ظرفیت در حال تزریق به شبکه شرب سالم و بهداشتی شهرکرد است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، احداث ایستگاه پمپاژ هوشمند در چاه‌های آهکی یکی دیگر از پروژه‌های سنگین و هزینه‌بر وزارت نیرو برای تامین آب شرب شهرکرد بود که در مدت ٧٢ ساعت به انجام رسید.

وی ادامه داد: طرح انتقال آب اضطراری از پروژه فدک با دبی حدود 200 لیتر بر ثانیه با استفاده از ظرفیت تصفیه‌خانه اضطراری و پکیج‌های نصب شده نیز در حال اتمام بوده که آبگیری آن از دو روز گذشته آغاز شده است.

جعفری با اشاره به اقدامات متعدد وزارت نیرو در این راستا، خاطرنشان کرد: استفاده از فیلترهای سرامیکی به ظرفیت متوسط حدود 135 لیتر بر ثانیه و بهره‌مندی از چاه‌های شرکت آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌ها با ظرفیت 445 لیتر بر ثانیه نیز کمک شایانی به تعدیل مشکلات آب شرب این منطقه کرده است.

به گفته جعفری، میزان تماس‌های افت‌ فشار و قطعی آب در سامانه ١٢٢ این شهرستان کاهش محسوسی داشته و نزدیک به صفر شده است.

وی در پایان با اشاره به اجرای پروژه‌های پدافند غیرعامل در شهرکرد، تصریح کرد: با ظرفیت پروژه‌های اشاره شده، حدود 300 لیتر بر ثانیه به ظرفیت قبلی تامین آب شرب شهرکرد افزوده شده و در صورتی که حوادثی از این قبیل تکرار شود، می‌توانیم با به مدار آوردن این پروژه‌ها شرایط پایداری را در شهر داشته و نگرانی از بابت تامین آب به جهت اجرای پروژه‌های پدافند غیرعامل نداشته باشیم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ