رئیس‌جمهور اوکراین :

تحریم‌های غرب علیه مسکو ضعیف و ناکارآمد است

اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر با بیان اینکه تحریم‌های غرب علیه مسکو ضعیف و ناکارآمد است، خواستار تحریم تمام مردم روسیه شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین از کشورهای غربی خواست از ورود همه مردم روسیه به کشورهایشان جلوگیری کنند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه «واشنگتن‌پست» با بیان اینکه کشورهای غربی باید مرزهای خود را به روی همه روس‌تبارها ببندند گفت: مهمترین تحریم‌ها باید در نزدیکی مرزها انجام شود، زیرا روس‌ها زمین و خاک دیگران را غصب کرده‌اند.

رئیس‌جمهور اوکراین در توجیه اینکه چرا باید همه مردم روسیه را تحریم کرد، گفت: روس‌ها تا زمانی که فلسفه زندگی‌شان را تغییر نداده‌اند، باید در دنیای خودشان زندگی کنند.

به باور زلنسکی حتی روس‌هایی هم که خاک روسیه را ترک کرده‌اند و مخالف اقدامات دولتشان هستند، باید مشمول این تحریم‌ها شوند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، به اعتقاد رئیس‌جمهور اوکراین کل مردم روسیه باید مسئولیت‌پذیر شوند. وی با انتقاد از «ضعیف‌بودن و ناکارآمدبودن تحریم‌های کنونی» گفت: چون این مردم این دولت را انتخاب کرده‌اند، با آن مبارزه نمی‌کنند، با آن بحث نمی‌کنند و سر آن داد نمی‌زنند، لذا باید تحریم شوند.

در ۲۴ فوریه (۵ مارس ۱۴۰۰)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که به منظور «غیرنظامی‌کردن و نازی‌زدایی اوکراین» و در پاسخ به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس (در شرق اوکراین) فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در خاک اوکراین را صادر کرده است. مناطق شرقی اوکراین روس‌تبار هستند و سال‌ها هدف حملات مداوم ارتش وابسته به دولت مرکزی اوکراین بوده‌اند. در اوایل ماه مارس، این مناطق خودمختاری خود را اعلام کردند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ