برگزاری اولین رویداد بازاریابی بازگشتی در ایران

اقتصاد ایران: رویداد بزرگ «Retention Summit» روز ۲۷‌ام مرداد ماه در محل هتل قلب تهران برگزار خواهد شد. این رویداد که توسط سکان برگزار می‌شود، اولین رویداد بازاریابی بازگشتی در ایران است.

اخبار شرکتها- در این رویداد یک روزه متخصصان بازاریابی و مدیران شرکت‌های ایرانی حضور دارند و درس‌آموزی و تجربه‌ها در حوزه ریتنشن مارکتینگ صحبت می‌کنند. متخصصان بازاریابی بازگشتی و مدیران بیش از ۱۵ برند ایرانی در بخش‌های مختلف این نشست از چالش‌ها، فرصت‌ها و حقایق بازاریابی بازگشتی در ایران صحبت می‌کنند. 

بازاریابی بازگشتی به اندازه بازاریابی جذبی رشد نکرده است!

محمد اشرف مدیر عامل سکان درباره چالش‌های کسب‌وکارهای ایرانی در شرایط کنونی می‌گوید: «با توسعه کسب‌وکارهای آنلاین و استقبال از ابزارهای بازاریابی دیجیتال، کسب‌وکارهای کشور رشد قابل توجهی را تجربه کردند. افزایش تعداد مشتریان و افزایش تنوع محصولات، نگهداشت مشتریان و خلق تجربه بازاریابی شخصی‌سازی شده برای مشتریان قدیمی را با چالش مواجه کرده است.»

او درباره وضعیت بازاریابی بازگشتی در کسب‌وکارهای ایرانی افزود: «تعداد کسب‌وکارهای کشورمان که از بازاریابی بازگشتی به شکل مدرن و با ابزارهای پیشرفته استفاده می‌کنند چندان زیاد نیست. در حالی که می‌دانیم این شیوه بازاریابی در این شرایط سخت اقتصادی بسیار موثر و مفید است. بر خلاف اکثر روش‌های بازاریابی جذبی، این روش با کاهش هزینه‌های بازاریابی و افزایش بازگشت سرمایه همراه است که منجر به موفقیت بیشتر کسب‌وکارها می‌شود.»

بازاریابی بازگشتی، راهکاری اثربخش برای همه سازمان‌ها

عادل طالبی مدیر آژانس دیجیتال مارکتینگ منظم درباره اهمیت ریتنشن مارکتینگ در کسب‌وکارها می‌گوید: «بازاریابی بازگشتی نه فقط در کسب و کارهای بزرگ، بلکه حتی و به خصوص در کسب و کارهای کوچک و متوسط آنلاین هم کاربرد دارد. دسته‌بندی مشتریان بر اساس پارامترهایی مانند اندازه سبد خرید، تعداد یا تکرارهای خرید و سلیقه خرید کمک می‌کند پیشنهادات موثرتری به آنها ارائه کنیم. 

طالبی درباره ابزارها و روش‌هایی که در ریتنشن مارکتینگ به متخصصان کمک می‌کند می‌گوید: «ابزارهایی مانند CRM و روش‌هایی مانند RFM کمک می‌کنند تا با تحلیل و شناختی بهتر از رفتار خرید مشتریان، فرایندهای بازاریابی بازگشتی را اجرا کنیم. بازاریابی بازگشتی با خلق فرصت‌های تکرار خرید، Cross-Selling و Upselling فضاهای جدید بازاریابی را برای کسب و کارها فراهم می‌کند.»

اشکان قدیمی مدیرعامل نجوا درباره انگیزه‌های برگزاری این رویداد می‌گوید: «خوشبختانه امروز، بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی به اهمیت بازاریابی بازگشتی و تاثیر آن بر موفقیتشان پی برده‌اند. با این حال نبود دانش و تجربه کافی نسبت به ابزارهای این حوزه، روش‌های موفق بازاریابی بازگشتی در صنایع مختلف، آمار مربوط به رفتار کاربران ایرانی و مواردی از این قبیل همچنان از دغدغه‌های بسیاری از مدیران و دیجیتال مارکترها به شمار می‌رود.»

مدیرعامل سکان در ادامه با تشریح اهداف برگزاری اولین رویداد بازاریابی بازگشتی ایران می‌گوید: «هدف، سکان در کنار ارائه زیرساخت بازاریابی بازگشتی، اقدام به برگزاری Retention Summit کرده تا موفق‌های بازار درس‌ها و تجربه‌هایشان را با ما به اشتراک‎‌ بگذارند؛ تجربیاتی که استفاده از آنها دو دستاورد بزرگ برای مخاطبان دارد: افزایش وفاداری و افزایش سودآوری»


رویدادی حاصل از یک شکاف در بازار، کمبود توجه به بازاریابی بازگشتی

ریتنشن سامیت توسط «سکان» به عنوان یک شرکت متخصص در زمینه راهکارهای بازاریابی بازگشتی برگزار می‌شود. سکان از سال ۱۳۹۸ پلتفرم تحلیل داده‌های مشتریان را در اختیار کسب‌وکارهای ایرانی قرار داده است. علاوه بر توسعه ابزارهای فنی و زیرساخت‌های مورد نیاز سکان اقدامات متنوعی در حوزه آموزش و به اشتراک‌گذاری تجربیات موفق در این حوزه نیز انجام داده است. 

همچنین در این رویداد برای اولین بار شرکت «نجوا» که طی سال‌های اخیر ابزارهای بازاریابی بازگشتی در اختیار کسب‌وکارهای کشورمان گذاشته است، گزارشی جامع از وضعیت بازاریابی بازگشتی در کشور ارائه می‌کند. این گزارش به کسب‌وکارهای حاضر در رویداد دید واضح‌تری از میزان موفقیت بازاریابی بازگشتی در کشور خواهد داد. در این رویداد نمایندگان برندهای معتبر ایرانی از جمله اسنپ‌فود، دیجی‌کالا، سفرمارکت، آچاره و … نیز حضور و سخنرانی خواهند داشت.

ریتنشن سامیت روز پنجشنبه ۲۷ مردادماه از ساعت ۱۰ صبح تا 16 در محل هتل قلب تهران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این دوره می‌توانند به آدرس https://sokan.tech/rs مراجعه کنند.

  این مطلب، یک خبر آگهی بوده وخبرگزاری اقتصادی ایران در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ