مدیرکل محیط زیست گیلان:

روزانه ۱۵ تن زباله وارد تالاب انزلی می‌شود

اقتصاد ایران: رشت- مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به ورود حجم بالای زباله به تالاب انزلی و اثرات مخرب ناشی از آن گفت: روزانه ۱۵ تن زباله وارد تالاب انزلی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  رضا زمانی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه احیای تالاب انزلی در سالن غدیر استانداری با بیان اینکه معیشت یک میلیون نفر از مردم استان به تالاب انزلی وابسته است، گفت: ۷ شهرستان در حوزه آبخیز این تالاب هستند و در سال‌های اخیر کاربری‌های مسکونی اطراف تالاب افزایش یافته است.

مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به افزایش وسعت اراضی کشاورزی تالاب انزلی تصریح کرد: این افزایش با نیازمندی بیشتر به آب همراه است که مسائل مختلفی را به تالاب متحمل می‌کند.

وی با بیان اینکه کاهش سطح تراز آب دریای خزر روی تالاب اثرگذار است، افزود: سالانه ۳۸۰ هزار مترمربع فاضلاب و ۴۰۰ هزار مترمکعب پسآب به تالاب می‌ریزد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با اشاره به ورود حجم بالای زباله به تالاب انزلی و اثرات مخرب ناشی از آن عنوان کرد: روزانه ۱۵ تن زباله وارد تالاب انزلی می‌شود.

زمانی تصریح کرد: عدم اختصاص حق آبه به ویژه در فصول کشاورزی و گرم سال و ایجاد حریق عمدی و احداث کنارگذر و اسکله موج شکن برای کشتیرانی از جمله مشکلات تالاب انزلی است.

مدیرکل محیط زیست گیلان با بیان اینکه برنامه ۷ ساله احیای تالاب انزلی تا سال ۱۴۰۵ ادامه دارد، ادامه داد: ۲ هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان در سال ۹۹ برای احیای تالاب انزلی اختصاص یافت که بخش اعظمی از آن مربوط به خارج از تالاب بود.

وی با اشاره به اعتبارات سال ۱۴۰۰ تالاب انزلی گفت: از ۱۹ میلیارد تومان اعتبار درخواستی، تاکنون حدود ۱۵ میلیارد تومان برای احیای تالاب انزلی تخصیص یافته است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ