قرارداد 18 میلیاردی دانشگر و چالش جدید باشگاه

اقتصاد ایران: مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: سقف ما مشخص است و نهایتاً 2 تا 2.5 میلیارد بیشتر برای تیم فوتبال پرداخت نکردیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، امیر عطابخش در مورد قرعه‌ پیکان در لیگ بیست و دوم اظهار داشت: اگر خودمان هم می‌خواستیم نمی‌توانستیم چنین قرعه‌ای انتخاب کنیم. هفته‌های اول با تیم‌های هم سطح خودمان بازی داریم. کمترین بودجه را در تیم‌های لیگ برتر داریم. چند تیم لیگ یکی هم بودجه‌شان بیشتر از ما است. با همین بودجه کم تیم جوانی را راهی مسابقات کردیم. در یک دو پست بیشتر احتیاج به جذب بازیکن نداریم. 

مدیرعامل پیکان افزود: به دلیل بودجه کم سعی کردیم شرایط اردویی را در تهران داشته باشیم. با قهرمان و نایب قهرمان لیگ دسته اول بازی می‌کنیم. ان‌شاءالله در تهران میزبان خوبی برای ملوان و هواداران پرشورش در بازگشت به لیگ برتر باشیم. هفته دوم و سوم با مس کرمان و نفت مسجد سلیمان بازی داریم. قرعه خوبی است. سعی می‌کنیم با بازی‌های تدارکاتی تیم را آماده حضور پرقدرت در لیگ برتر کنیم.

وی در خصوص اینکه مجتبی حسینی از پرسپولیس پیشنهاد داشت اما به خاطر قراردادش با پیکان رفتن او منتفی شد، عنوان کرد:‌ قراردادهای ما همیشه مستحکم بوده، پیشنهاد پرسپولیس بود اما به نظرم حسینی تصمیمی برای بازگشت به عقب ندارد. او یک سرمربی موفق و فکر می‌کنم یکی از بهترین مربیان تاکتیکی ایران است. می‌خواهد با جوانان پیکان در لیگ نتایجی در شأن 53 ساله باشگاه و خودش بگیرد. در 10 تیم آسیای جوانترین تیم بودیم. میانگین سنی امسال از سال گذشته خیلی کمتر است. در هفته های آخر فصل قبل 4-3 بازیکن امید داشتیم. امسال این روند ادامه دارد. حتی از رده جوانان بازیکنان خواهیم داشت. کمتر تیمی چنین ریسکی می‌کند که چند بازیکن جوان و امید را در ترکیب اصلی به بازی بگیرد. ما پز جوانانمان را می دهیم. فرهنگ پیکان مثل آژاکس و آرسنال است تا بازیکن به سطح اول فوتبال کشور معرفی کنیم.

مدیرعامل باشگاه پیکان در خصوص اینکه نوع هزینه‌کرد این باشگاه سبب اعتراض برخی بازیکنان در طول فصل به مسائل مالی می‌شود، اظهار داشت: همان بودجه‌ای که برای باشگاه می‌بندیم را به بازیکنان می‌دهیم. یکی دو بازیکن از سال‌های قبل طلب داشتند و ممکن بود پنجره باشگاه بسته شود. به همین خاطر سعی می‌کنیم با توافق بدهی‌ها را بپردازیم. پیکان هیچ وقت در این مورد دچار مشکل نشده، همان پولی که توافق می‌شود را پرداخت می‌کنیم. تاکنون 85 درصد پول بازیکنان در فصل گذشته را پرداخت کرده‌ایم. 

عطابخش تصریح کرد: برخی تیم ها مانند تیم های صنعتی کل بودجه شان را خرج می کنند و بعد با پرداخت های اواخر سال بودجه خوبی را برای خودشان متصور می شوند. نهادهایی هستند که در این موضوع ورود کنند. بودجه ما مشخص است و سعی می‌کنیم با همین بودجه کم  حرفی برای گفتن داشته باشیم اما با غول‌های بودجه اصلا نمی‌توانیم مبارزه کنیم. سعی می‌کنیم حداقل چهار بازیکن جوان به تیم‌های ملی پایه و حتی بزرگسالان معرفی کنیم. با پول‌های سرسام‌آوری که در بعضی تیم‌های صنعتی و حتی تیم‌های تحت نظر وزارت ورزش خرج می‌شود، امیدوارم در سال‌‌های آینده عقب‌گرد نداشته باشیم. 

وی در خصوص اینکه آیا درخواست 10 میلیاردی از باشگاه استقلال برای انتقال سامان فلاح درست است، عنوان کرد: او 5-6 پیشنهاد از چند باشگاه ایرانی و خارجی داشت. بازیکن خوب و آینده‌داری است. بحث مبلغ و عدد نبود. مذاکراتی صورت گرفت و پیشنهاداتی شد اما حسینی تصمیم گرفت با توجه به گرانی مدافعان میانی لیگ فلاح در تیم بماند. حتی مدافعی بود که 18 تا 20 میلیارد قرارداد بست. در فوتبال دنیا می‌بینیم که مهاجمان قراردادهای بالا می‌بندند اما اینکه مدافع چنین مبالغی بگیرد خوب نیست. به تبع آن بقیه بازیکنان هم آن سطح را قرار دادند و مبالغ خاص طلب می‌کنند. با نامه‌ای که حسینی داد ترجیح دادیم فلاح را حفظ کنیم.

عطابخش در مورد اینکه باشگاه پیکان نمی‌توانسته دانشگر را جذب کند که حالا به مبلغ 18 میلیارد اعتراض دارد، گفت: اصلاً بحث دانشگر نیست. 

وی در مورد اینکه با طرح مبلغ 18 میلیارد به نظر در مورد دانشگر صحبت می‌کند، اظهار داشت:‌ اسم که نیاوردم اما می‌گویم وقتی  او یا هر شخص دیگری این مبلغ را می‌گیرد بقیه بازیکنان تراز می‌بندند. مثلاً می‌گویند دانشگر 18 میلیارد گرفته ما باید 15 میلیارد بگیریم. شاید یک نفر دو فصل بیشتردر لیگ برتر بازی نکرده بگوید من باید 12 میلیارد بگیرم. سقف ما مشخص است. نهایتاً 2 تا 2.5 میلیارد بیشتر برای تیم فوتبال پرداخت نکردیم. اگر سقف قرارداد تیم این بوده بیاید من در خدمتش  هستم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ