آغاز پویش «زیبانویسی هنری» ویژه ایام محرم روی سازه‌ها

اقتصاد ایران: معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از آغاز پویش زیبانویسی هنری روی سازه‌های حجمی شهر متناسب با حال و هوای ایام محرم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مجید قادری با اشاره به آغاز پویش «زیبانویسی هنری» ویژه ایام محرم روی سازه‌های حجمی اظهار کرد: سازمان زیباسازی با انتشار فراخوانی از هنرمندان و نقاشان دعوت کرد تا آثار خود با موضوع ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به دبیرخانه این ازمان ارسال کنند. بر این اساس 500 اثر برگزیده توسط هیئت داوران به عنوان آثار نهایی انتخاب شد و  این هنرمندان هم‌اکنون در حال کار در عمارت عین‌الدوله و چند نقطه شهر برای آماده‌سازی فضای شهر پیش از فرا رسیدن ایام محرم هستند.

وی ادامه داد: هنرمندان گرد هم آمده و به ارائه آثار خود پرداختند به طوری که مقرر شد تا آثار آن‌ها در قالب پویش کالیگرافی(زیبانویسی هنری) در ایام محرم به معرض نمایش عمومی و عزاداران حسینی درآید.

قادری با اشاره به اینکه این برنامه برای نخستین بار در سطح شهر اجرا می‌شود، افزود: در واقع برای نخستین بار، ذکر نام اهل بیت و اصحاب و یاران امام حسین(ع) و همچنین ادعیه و روایت این ایام به صورت المان‌های حجمی در سطح شهر و در ابعاد 2.5 در 80 سانتیمتر به نمایش گذاشته خواهد شد.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه  بسیاری از این آثار در اماکن و محله‌هایی که مردم برای عزاداری تجمع می‌کنند به نمایش در خواهد آمد، یادآور شد: این اذکار و اسامی اهل بیت(علیهم السلام)، اصحاب و یاران امام حسین(ع) و نیز جملات و عبارات مرتبط با عاشورای حسینی، روی بدنه تیغه‌ها و همچنین محل تجمعات مردمی حک خواهد شد.

به گفته قادری، هدف از اجرای این پویش هنری، دعوت از اقشار مختلف هنرمند و ترغیب شهروندان و علاقه‌مندان به این حوزه برای ارائه توانمندی‌های خود در قالب هنر و زنده نگهداشتن فرهنگ و نهضت عاشورا است. اقداماتی که با اجرای آن، جلوه‌های اثرگذار دیگری از این ایام ماندگار تاریخی در قالب هنر برای مردم نمایش داده شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ