خسارت 6 میلیون یورویی خشکسالی به کشاورزی ایتالیا

اقتصاد ایران: اتحادیه کشاورزان ایتالیا با برآورد خسارت سنگین 6 میلیارد یورویی مزارع این کشور از موج گرما و خشکسالی ، توافق استانبول برای تخلیه غلات از دریای سیاه را امید بخش خواند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، روزنامه «Il Sole 24 Ore» نوشت: برآورد اتحادیه کشاورزان ایتالیا (Coldiretti ) حاکی است که  ضرر و زیان مزارع کشاورزی ایتالیا از موج گرما و خشکسالی کنونی ممکن است به  شش میلیارد یورو برسد.

به این ترتیب انتظارات اتحادیه  کشاورزان ایتالیا نشان می دهد که ایتالیا ممکن است ۱۰ درصد از ارزش تولیدات کشاورزی خود را از دست بدهد در حالی که پیش از این، اتحادیه انتظار داشت این ضررها به 3 میلیارد یورو برسد.

به نوشته این روزنامه پیش‌بینی‌های مشابهی از سوی انجمن کشاورزان ایتالیا نیز ارائه شده است که نشان دهنده خطر از دست دادن ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی حوزه کشاورزی است که طبق برآورد آن ۳۴ میلیارد یورو است.؛ اما انجمن تولیدکنندگان  در ایتالیا نیز معتقد است که زیان بخش کشاورزی ممکن است به دو میلیارد سال یا 6 درصد از کل حجم معاملات آن برسد.

نیمه اول امسال گرم ترین نیمه تاریخ بود و میانگین دما دو درجه افزایش داشت و میزان بارندگی نسبت به میانگین تاریخی 60 درصد کاهش داشت.

در همین راستا، اتحادیه کشاورزان ایتالیایی هشدار داد که برداشت گندم دوروم مورد استفاده در تهیه ماکارونی می تواند ۳۰٪ کاهش یابد و برداشت گندم نرم مورد استفاده در تولید نان  ۲۰٪. در برخی مناطق، خسارات، ممکن است به ۴۰ درصد برسد.

به گفته این اتحادیه در مناطق شمالی ایتالیا که سخت‌ترین آسیب از خشکسالی دیده است، خسارت محصول ذرت بیش تر است و اتفاق اخیر امضای قرارداد انتقال غلات از دریای سیاه (بین روسیه، اوکراین با میانجیگری سازمان ملل) در استانبول که امکان ازسرگیری صادرات ذرت از اوکراین را فراهم می‌کند، تنفس جرعه ای هوا توصیف می‌شود و در نتیجه آن امکان تحویل ۱.۲ میلیون تن ذرت به ایتالیا وجود دارد.

ایتالیا دو هفته پیش برای مناطق اطراف رودخانه «پو» که تقریباً یک سوم تولید کشاورزی این کشور را تشکیل می‌دهد و بدترین خشکسالی خود را در ۷۰ سال اخیر متحمل شده، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

فرمان دولت ایتالیا به مقامات این امکان را می‌دهد که از تشریفات اداری صرف نظر کرده و در صورت لزوم اقداماتی فوری مانند جیره‌بندی آب برای خانه‌ها و مشاغل را انجام دهند.

 رودخانه پو طولانی‌ترین رود ایتالیا است که بیش از ۶۵۰ کیلومتر از شمال  ایتالیا می‌گذرد. با این حال، بسیاری از بخش‌های این آبراه خشک شده و کشاورزان می‌گویند که جریان آنقدر ضعیف است که آب دریا به داخل خشکی نفوذ می‌کند و محصولات را از بین می‌برد.

وضعیت اضطراری همچنین در پنج منطقه شمالی - امیلیا رومانیا، فریولی ونزیا جولیا، لومباردی، پیمونت و ونتو - با اختصاص ۳۶.۵ میلیون یورو بودجه برای کمک به آنها برای مقابله با کمبود آب، اعمال شده است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ