وزیر بهداشت:

طرح «دارویار» باعث گرانی دارو نمی‌شود

اقتصاد ایران: وزیر بهداشت گفت: از ابتدای سال حدود 6 میلیون نفر تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفته‌اند و اکنون حدود یک میلیون نفر از افراد جامعه بیمه نیستند که برای مدت 3 ماه شامل بیمه رایگان می‌شوند تا آزمون وسع آنها انجام شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه آیین راه‌اندازی ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طرح دارویار هدف ما این بود که بتوانیم با استفاده از بیمه، افزایشی در قیمت داروها نداشته باشیم و حتی در برخی داروها کاهش قیمت نیز داشتیم برای اینکه مردم بتوانند از خدمات بیمه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه داروخانه‌ها نیاز به حمایت دارند، گفت: ۲هزار میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه برای داروخانه‌ها اختصاص داده شد که این بودجه را برای تامین منابع لازم بین داروخانه‌ها توزیع خواهیم کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: در طرح دارویار هزینه‌ای به بیمار اضافه نمی‌شود و از قاچاق دارو جلوگیری می‌شود. قبلا داروها به طور قاچاق از کشور خارج می‌شد و در واقع بجای هشتاد میلیون نفر به ۴۰۰ میلیون نفر خدمات داده می‌شد که سعی داریم منابع را به درستی هدایت کنیم.

عین اللهی با بیان اینکه برای ۹۶۰۰ قلم دارو نرم افزار تهیه شده و تحویل داروخانه‌ها می‌شود، افزود: در قالب این طرح تعداد داروهای تحت پوشش بیمه، افزایش یافته و حدود ۴۶۶ قلم داروی پر مصرف و ضروری که قبلاً بیمه نبودند، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه سه دهک اول جامعه بالغ بر ۶ میلیون نفر به صورت غیرحضوری و رایگان توسط سازمان بیمه سلامت تحت پوشش قرار گرفته‌اند، گفت: اکنون حدود یک میلیون نفر بیمه نیستند که به مدت سه ماه تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند تا در این مدت آزمون وسع را انجام دهند که اگر لازم شد شامل بیمه رایگان می‌شوند و در غیر اینصورت مبلغ ناچیزی بابت بیمه پرداخت خواهند کرد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ