نگاهی به لپ تاپ گیمینگ Dell G15

اقتصاد ایران: لپ تاپ دل G15 یک محصول گیمینگ مقرون به صرفه است که با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل و پردازنده‌های گرافیکی اختصاصی انویدیا روانه بازار شده است. این مدل از شماره ۵۵۲۰ بوده و جایگزینی برای لپ تاپ دل G15 5511 محسوب می‌شود که سال گذشته همراه با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل روانه بازار شده بود. به نظر می‌رسد که این لپ تاپ‌ها تقریبا مشابه همدیگر هستند. بزرگ‌ترین تغییر مربوط به پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل Adler است که دارای معماری هیبریدی جدید بوده و با ترکیبی از هسته‌های عملکرد و کارایی در اختیار شما قرار می‌گیرند. از دیگر تغییراا می‌توانیم به اضافه شدن صفحه نمایش QHD با نرخ تازه‌سازی ۲۴۰ هرتز اشاره کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، کارت گرافیک قدرتمند RTX 3070 Ti هم به بدنه این لپ تاپ اضافه شده است و می‌توانید پشتیبانی از تاندربولت ۴ را هم به این زمره اضافه کنید. مدل‌های دیگری هم مجهز به RTX 3060 وجود دارند که کمی قیمت پایین‌تری دارند. قیمت لپ تاپ در حد و اندازه محصولات میان رده است که برای یک لپ تاپ گیمینگ گزینه‌ای ایده آل محسوب می‌شود. گزینه‌های رنگی بیشتری هم وجود دارد که می‌توانیم به نسخه ویژه مشکی آبسیدین با درب آلومینیومی اشاره کنیم. گزینه‌های دیگری هم با پردازنده‌های سری رایزن ۶۰۰۰ کمپانی AMD وجود دارد که با عنوان لپ تاپ دل G15 5525 شناخته می‌شوند.

مشخصات فنی

لپ تاپ دل G15 از یک پردازنده مرکزی Core i5 اینتل استفاده می‌کند و در کنار یک حافظه رم ۸ گیگابایتی هم داریم. حافظه داخلی لپ تاپ هم ۲۵۶ گیگابایتی بوده و می‌توانید حتی پردازنده مرکزی را به Core i7 ارتقا دهید. این پردازنده می‌تواند دو هسته عملکرد اضافی هم داشته باشد. لپ تاپ دل را می‌توانید با حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی دریافت کنید. این فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD بوده و سرعت بسیار بالایی را در انتقال اطلاعات و اجرای برنامه‌ها و ویندوز خواهد داشت. صفحه نمایش هم می‌تواند به پنل‌های دیگری از جمله ۱۲۰ هرتز با کیفیت 1080p مجهز شود.

قیمت لپ تاپ نشان می‌دهد که به‌عنوان یک محصول گیمینگ عالی بوده و نسبت به قیمت لپ تاپ ایسر هم در شرایط خوبی قرار می‌گیرد. می‌توانید لپ تاپ را پردازنده‌های قدرتمند نسل دوازدهم اینتل و پردازنده‌های گرافیکی مختلف و اختصاصی انویدیا پیکربندی کنید که همگی می‌توانند تجربه‌ای روان در کیفیت 1080p داشته باشند. اگر هم می‌خواهید که تصاویر بهتری را دریافت کنید،‌می‌توانید یک گزینه نمایشگر QHD با نرخ تازه‌سازی ۲۴۰ هرتزی داشته باشید. اگرچه، برای دریافت نرخ فریم خوب باید آن را با کارت گرافیک RTX 3070 Ti هم جفت کنید. این کارت گرافیک کمک می‌کند که لپ تاپ هیچ گاه داغ نکند.

طراحی و ساخت

این لپ تاپ دل طراحی نسبتا ساده‌ای دارد. جدا از گریل‌های اسپیکر طرح‌دار و نور پس زمینه صفحه کلید که به رنگ نارنجی است، نکته چندان خاصی وجود ندارد که یک کاربر گیمر به دنبال آن باشد. لپ تاپ دل شکل مخروطی داشته و بنابراین، اگرچه از پشت ضخیم و درشت به نظر می‌رسد، اما از جلو با درب بسته بسیار نازک‌تر دیده خواهد شد و در دو طرف لپ تاپ، پشت و پایین آن هم دریچه‌هایی وجود دارد. این لپ تاپ در سه طرح رنگی وجود دارد که بسته به سلیقه می‌توانید به سراغش بروید. این رنگ‌ها خاکستری سایه تیره، نسخه ویژه مشکی آبسیدین و همچنین سبز Spectre با استتار هستند.

کیفیت ساخت هم نسبت به قیمت لپ تاپ خوب است. اگر نگاهی به قیمت لپ تاپ ایسر و کیفیت ساخت آن بیندازید، دید بهتری نسبت به لپ تاپ دل G15 خواهید داشت. هیچ نقصی در بخش ساخت وجود ندارد، اما استحکام چندان خاصی هم نمی‌بینیم. این لپ تاپ از یک شاسی پلاستیکی ارزان قیمت همراه با روکش استفاده می‌کند که به راحتی اثر انگشت و خراش را می‌تواند دریافت کند. این موضوع در صفحه نمایش و صفحه کلید می‌تواند حالت انعطاف پذیری داشته باشد. مدل آبسیدین لپ تاپ دل را می‌توانید با درب آلومینیومی دریافت کنید.

لولا و قابلیت سرویس دهی

لولای این لپ تاپ مشکل خاصی ندارد. هنگام باز و بسته کردن لپ تاپ می‌توانید حس نرم بودن داشته باشید و استحکام لولا هم خوب است. هنگام تایپ شدید یا حرکت دادن لپ تاپ به اطراف، تقریبا هیچ لرزشی نخواهید دید. با این حال، مقاومت کمی بیش از حد است و باید برای باز کردن درب لپ تاپ از دو دست خود استفاده کنید. این موضوع برای برخی‌ها ممکن است که ناامید کننده باشد. چرا که لپ تاپ‌های گیمینگ خوب همیشه با یک دست باز می‌شوند. قابلیت سرویس دهی لپ تاپ دل هم عالی است. دسترسی به قطعات داخلی آن بسیار آسان بوده و تنها باید ۸ پیچ فیلیپس را برداشته و چند گیره پلاستیکی را باز کنید.

چهار پیچ از ۸ پیچ در بند بوده و به این معناست که به پنل پایینی متصل می‌ماند. بنابراین، لازم نیست که نگران گم شدن یا جا انداختن آن‌ها باشید. راهنمای خدمات هم در دسترس شما قرار دارد تا بتوانید مراحل باز و بسته کردن لپ تاپ را به خوبی انجام دهید. صفحه نمایش لپ تاپ دل دارای رزولوشن 1080p است که برای لپ تاپ‌های گیمینگ با این قیمت لپ تاپ مناسب و رایج است. تصاویر و نوشته‌ها کاملا واضح به نظر می‌روند و فضای کافی هم برای انجام تسک‌های چند وظیفه‌ای در صفحه تقسیم شده آن خواهید داشت. صفحه نمایش با کیفیت 1440p واضح‌تر به نظر می‌رسد، اما باید آن را همراه با کارت گرافیک RTX 3070 ti تهیه کنید. این ترکیب می‌تواند تجربه بازی روان‌تری را برای شما فراهم کند.

نسبت تصویر هم ۱۶:۹ بوده و برای بازی و پخش فیلم و سریال بسیار مناسب است. این صفحه نمایش نمی‌تواند فضای عمودی خوبی را برای بهره‌وری داشته باشد. این بدان معنی است که برای خواندن یک سند یا وب سایت باید بیشتر اسکرول کنید. پایین‌ترین پیکربندی صفحه نمایش، دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی است که پاسخ دهی بهتری را برای شما فراهم می‌کند و تصاویر هم کمی شفاف‌تر دیده می‌شوند. این کیفیت نسبت به پنل ۶۰ هرتزی بسیار بالاتر است. پنل ۱۶۵ هرتزی را هم داریم که زمان پاسخ‌گویی ۱۳ میلی ثانیه‌ای دارد که چندان نمی‌تواند برای گیمینگ مناسب باشد. می‌توانید برای خرید لپ تاپ در تنوع عالی و پیکربندی‌های مختلف به فروشگاه مقداد آی تی مراجعه کنید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ