چرا در ایتالیا تحصیل کنیم؟

اقتصاد ایران: در میان کشورهای اروپایی که فرصت‌های بسیاری برای تحصیل در خارج از کشور را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند، ایتالیا یکی از مقرون به صرفه‌ترین کشورها است. دانشگاه‌های برتر ایتالیا به رتبه و قدمت خود افتخار می‌کنند. این کشور همچنین به دلیل داشتن برخی از موسسات آموزشی برتر کسب و کار در اروپا محبوبیت خاصی دارد و رشته MBA یکی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌ها در ایتالیا است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در واقع ایتالیا خانه برخی از بهترین دانشکده‌های بازرگانی در اروپا از جمله SDA Bocconi در میلان پایتخت مالی این کشور است. برنامه‌های MBA ایتالیا اغلب در رتبه‌بندی‌های جهانی و اروپایی قرار دارند و بسیاری از رهبران برتر بازرگانی در میان فارغ‌التحصیلان آن هستند. در حال حاضر بیش از 500 برنامه آموزشی به زبان انگلیسی در ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی ارائه گردیده است.

ایتالیا نزدیک به 90 دانشگاه را در خود جای داده است که اکثریت آنها با بودجه دولتی هستند. این کشور سومین اقتصاد بزرگ اروپا و هشتمین اقتصاد بزرگ جهان است. میانگین حقوق پس از تحصیل در ایتالیا 43800 یورو در سال است. دانشجویان بین‌المللی که قصد کار پس از تحصیل در ایتالیا را دارند توسط شرکت هایی مانند Sinergia، IBM، Piaggio، Ferrari، Enel، Atlantia و بسیاری از شرکت‌های پیشرو جهان استخدام می‌شوند.

انواع ویزای تحصیلی ایتالیا چیست؟

دانشگاه‌های ایتالیا برنامه‌های بسیار متنوعی در مقاطع مختلف تحصیلی در رشته‌ و گرایش‌های گوناگون با طول‌ دوره‌های آموزشی متفاوت ارائه نموده‌اند. نوع ویزای تحصیلی کاملاً به طول دوره انتخابی شما و به مدت اقامت شما در ایتالیا بستگی دارد. دو نوع ویزای تحصیلی شامل ویزای نوع C (type-C visa) و ویزای نوع D (type-D visa) است.

ویزای نوع C برای اقامت های کوتاه مدت (حداکثر 90 روز) است، در حالی که ویزای نوع D برای اقامت‌های طولانی (هر دوره ای که بیش از 90 روز باشد) است. با توجه به اینکه اکثر دوره‌های تحصیلی ایتالیایی بیش از سه ماه طول می‌کشد، اکثر دانشجویان بین‌المللی ملزم به دریافت ویزای نوع D هستند.

برای ورود به این کشور به هیچ مدرکی غیر از ویزای نوع D (یا ویزای نوع C برای اقامت‌های کوتاه‌تر) نیازی نیست. با این حال، برای اینکه به طور قانونی برای تمام مدت اقامت خود در ایتالیا بمانید، باید ظرف 8 روز پس از ورود خود برای اجازه اقامت «permesso di soggiorno» درخواست دهید. مدت زمان اعتبار این اجازه اقامت بستگی به نوع ویزای شما دارد.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا چیست؟

تمام درخواست‌های ویزای نوع D باید به سفارت یا کنسولگری ایتالیا ارسال گردد. قبل از شروع و ارسال درخواست برای ویزای تحصیلی ایتالیا، باید مطمئن شوید که مدارکی دال بر ثبت نام اولیه در دوره‌های دانشگاه ایتالیا ارائه نمایید. به عبارتی دیگر بایستی نامه پذیرش دانشگاه را که شامل نام دوره آموزشی، مدت زمان، زبان دوره و هزینه‌های شرکت در دوره آموزشی است، ارائه گردد. این اسناد و مدارک را می‌توان به راحتی از طریق پرتال آنلاین رسمی دانشگاه‌های ایتالیایی درخواست و دانلود کنید. به محض دریافت مدرک فوق، می توانید درخواست ویزای تحصیلی خود را تکمیل و ارسال کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی ایتالیا چیست؟

به طور کلی می‌توان که مدارک زیر برای صدور ویزای تحصیلی انگلستان صادر می‌گردد :

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی تکمیل شده
  • پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی
  • عکس در اندازه پاسپورت
  • ارائه یک سند مسافرتی (Travel document)
  • مدرک پیش ثبت نام (pre-enrollment) در دوره‌های دانشگاهی ایتالیا
  • مشخص کردن محل اقامت خود در حین تحصیل (خوابگاه‌ها در پردیس دانشگاه، اجاره خانه و ...)
  • اثبات تمکن مالی (دولت ایتالیا حداکثر بودجه مالی را 467 یورو در ماه تعیین نموده است و صورت حساب‌های بانکی قابل قبول هستند)
  • داشتن بیمه درمانی
  • ارائه مدارک زبان (انگلیسی یا ایتالیایی بسته به دوره آموزشی انتخابی)

 

هزینه تحصیل در ایتالیا چقدر است؟

متوسط ​​هزینه تحصیل در ایتالیا برای دوره‌های کارشناسی حدود 900 یورو و برای دوره‌های کارشناسی ارشد 1000 یورو  است. برای تامین هزینه‌های تحصیل، چندین بورسیه تحصیلی در ایتالیا توسط دولت و دانشگاه‌ها به دانشجویان بین‌المللی ارائه گردیده است. پس به طور کلی می‌توان گفت که میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا 1000 یورو در سال است. البته دانشگاه‌های برتر ممکن است بیش از هزینه متوسط هزینه دریافت کنند.

هزینه زندگی در ایتالیا حدود 12000 یورو در سال است. در واقع می‌توان گفت که دانشجویان بین‌المللی ساکن ایتالیا باید بین 700 تا 1500 یورو در ماه برای هزینه‌های زندگی بپردازند. این هزینه‌ها شامل اسکان، غذا، حمل و نقل عمومی، تفریح یا سرگرمی است.

مراحل مهاجرت تحصیلی به ایتالیا چیست؟

برای تحصیل در ایتالیا به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، باید این مراحل زیر را به دقت انجام دهید :

  • مرحله اول : راه‌های زیادی همانند اخذ بورسیه تحصیلی، تحصیل در دانشگاه‌های مقرون به صرفه و یا حتی کار کردن وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید هزینه تحصیل خود را تامین کنید. برای تحصیل در ایتالیا باید از نظر مالی آمادگی داشته باشید. پس در ابتدا شرایط مالی خود یا معیار‌های واجد شرایط بودن برای اخذ ویزای تحصیلی را بررسی نمایید.
  • مرحله دوم : بررسی شرایط شرکت در دوره و برنامه انتخابی (با مشاوره‌ و حمایت تیم پشتیبانی موسسه مهاجرتی صبا می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین دوره با شرایط خود را پیدا کنید.)
  • مرحله سوم : اپلای برای دانشگاه‌های ایتالیا (پس از برآوردن شرایط دانشگاه مورد نظر می‌توانید برای آن دوره درخواست دهید)
  • مرحله چهارم : پس از اخذ پذیرش از دانشگاه (تحت عنوان نامه پذیرش تحصیلی یا تاییدیه تحصیلی) می‌توانید برای اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا اقدام کنید.

موسسه مهاجرتی صبا

موسسه مهاجرتی صبا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه شرایط تحصیل در ایتالیا، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا در ارتباط باشید. 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ