چالش‌های جدید تیک‌تاک تهدیدی برای محیط زیست

اقتصاد ایران: کارشناسان محیط زیست درباره چالش‌های جدید تیک‌تاک هشدار دادند و آنها را تهدیدی برای طبیعت و گونه‌های مختلف حشرات دانستند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از گاردین، چالش جدید frog army در تیک تاک میلیون ها لایک به گرفته و بسیار پرطرفدار است. اما به گفته کارشناسان، عواقب این چالش بد و خطرناک است.

در فوریه سال جاری، یک کاربر جوان انگلیسی پس از اینکه متوجه تعدادی زیادی تخم قورباغه در حیاط خانه اش شد، شروع به ساخت ویدئوهای frog army کرد. او در ویدئوهایش ادعا کرد که بیش از 1.4 میلیون تخم جمع آوری کرده است. او در یکی از ویدئوها گفت: من می خواستم بزرگترین ارتش قورباغه در تاریخ را درست کنم. قصد دارم سال آینده یک حوضچه بزرگ برای 10 میلیون قورباغه بسازم.

در بهار امسال، یکی دیگر از کاربران این شبکه اجتماعی ادعا کرد که 100 میلیون کفشدوزک را در پارک مرکزی شهر نیویورک جمع کرده است.

هر دو کاربر با جذب صدها میلیون بازدیدکننده به انتشار ویدئوها ادامه دادند. رهبر چالش frog army اکنون بیش از 2 میلیون دنبال کننده و بیش از 20 میلیون لایک در صفحه خودش دارد. رهبر چالش lady bug raid بیش از 42 میلیون بازدید از ویدئوهای خودش کسب کرده است.

تیارا کری، زیست‌شناس درباره این چالش ها گفت: جابه‌جایی گونه هایی مانند قورباغه ها و کفشدوزک ها می تواند تأثیرات بدی داشته باشد. این کاربران به جای کمک، به حشرات آسیب می‌رسانند. آنها این کار را برای به دست آوردن لایک و فالوئر انجام می دهند. چنین اقداماتی می تواند غیرقانونی باشد.

کری گفت که قوانین بسته به کشور و ایالت متفاوت است و مردم باید در صورت مشاهده چنین فعالیت هایی در تیک تاک با آژانس حیات وحش ایالتی خود تماس بگیرند.

کریس ناگانو که 27 سال به عنوان زیست شناس گونه های در حال انقراض کار کرده، گفت: این کار پیامدهای بدی به همراه دارد. من شک ندارم که این شخص فکر کرده کار خوبی انجام می دهد، اما ممکن است در واقع این کار به انقراض حشرات کمک کند.

در هر دو چالش قورباغه و کفشدوزک، رهبران با فالوئرهای خود صحبت می کردند و مورد تشویق آنها قرار می گرفتند. پیروان چالش frog army در مورد ویدئوهای نظر می دادند و از رهبر چالش می پرسیدند که چگونه می توانند تخم های قورباغه خود را جمع آوری کنند.

گفتنی است که تیک تاک هنوز درباره این دو چالش اظهار نظر نکرده است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ