سال ۲۰۲۵ به بازارعرضه میشود؛

مدل مقرون‌به‌صرفه‌ هدست واقعیت ترکیبی اپل

اقتصاد ایران: ظاهراً اپل تصمیم دارد مدل دیگری از هدست واقعیت‌ ترکیبی خود را با قیمت ارزان‌تر در سال ۲۰۲۵ عرضه کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، به‌نظر می‌رسد درحال نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل هستیم و منابع متعدد، به عرضه رسمی این محصول در سال ۲۰۲۳ اشاره دارند. اگرچه انتظار می‌رود اولین مدل این هدست با قیمتی در حدود سه هزار دلار عرضه شود، اما مینگ‌چی کو در گزارش جدیدی اعلام کرده که اپل درحال‌ کار روی نسخه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌تر این محصول است و آن را در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهد کرد.

به گزارش 9to5Mac، اپل از مدتی‌ قبل با تأمین‌کنندگان خود صحبت کرده، زیرا این شرکت روی نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی خود کار می‌کند. در این مرحله احتمالاً نسل اول این محصول آماده‌ی تولید انبوه است، زیرا به‌تازگی درمعرض دید هیئت‌مدیره‌ی اپل قرار گرفت.

بااین‌حال، طبق گفته‌ی کو انتظار می‌رود نسل دوم هدست واقعیت افزوده‌ی اپل در دو مدل عرضه شود. مدل اول به سخت‌افزار قدرتمندتر مجهز خواهد شد و مدل دوم با قیمت ارزان‌تر دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

تحلیلگران به‌دلیل پیچیدگی فناوری‌ها و سخت‌افزار محصولات حوزه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بر این باور هستند که هدست جدید اپل با قیمت بالایی روانه‌ی بازار خواهد شد. جای تعجب نیست که این شرکت درنهایت با ارائه‌ی نسخه‌ی ارزان‌تر این محصول، تجربه‌ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را دردسترس افراد بیشتری قرار دهد، زیرا قبلاً با ارائه‌ی مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر آیفون و آیپد، همین روند را در پیش گرفته است.

البته مشخص نیست که تفاوت میان مدل رده‌بالا و مدل ارزان‌قیمت هدست واقعیت ترکیبی اپل چیست و شاید مدل دوم از طراحی ساده‌تر و حتی سخت‌افزار ضعیف‌تر بهره ببرد.

اولین نسل هدست واقعیت ترکیبی اپل

هدست واقعیت مجازی/ افزوده اپل

گزارش‌های قبلی درمورد نسل اول هدست واقعیت ترکیبی اپل نشان می‌دهد که این محصول با بهره گرفتن از روشی نوآورانه، از ترکیب سه نمایشگر ساخته شده که دو پنل آن از نوع micoLED و پنل سوم AMOLED است. این نمایشگرها از وضوح بالایی برخوردار هستند و گفته می‌شود در مقایسه با هدست‌های موجود در بازار، تجربه‌ای فوق‌العاده از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ارائه خواهد داد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل همچنین از حسگرهای پیشرفته‌ای مثل دوربین‌های متعدد و اسکنر LiDAR برای تشخیص محیط و حتی حسگر تشخیص حرکت دست کاربران بهره خواهد برد. مینگ‌چی کو اعتقاد دارد این دستگاه علاوه‌بر تشخیص حرکات دست، از سیستم ردیابی چشم پیشرفته، تشخیص عنبیه‌ی چشم، کنترل صدا، تشخیص پوست و تشخیص حالت چهره نیز بهره خواهد برد.

درمورد طراحی، برخی از طرح‌های فاش‌شده نشان داده‌اند که هدست واقعیت ترکیبی اپل دارای عناصر الهام‌گرفته از ایرپاد و اپل واچ خواهد بود. این دستگاه به‌زودی باید وارد مرحله‌ی آزمایشی اعتبارسنجی مهندسی شود. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، اولین نسل هدست اپل اوایل ژانویه ۲۰۲۳ معرفی و عرضه‌ی رسمی آن نیز از نیمه‌ی اول سال آینده آغاز خواهد شد. اگرچه برخی شایعات می‌گویند که اپل می‌تواند این هدست را اواخر سال جاری معرفی کند، اما کو معتقد است که این شرکت این کار را انجام نخواهد داد زیرا نمی‌خواهد به رقبا فرصت دهد تا ویژگی‌های محصول مورداشاره را کپی کنند. این تحلیل‌گر انتظار دارد اپل تا سال ۲۰۲۶ حدود ۱۰ میلیون دستگاه هدست واقعیت ترکیبی به‌ بازار عرضه کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ