دومین روز رمی جمرات در منا؛

حجاج به شیطان نمادین سنگ می‌زنند+ عکس و فیلم

اقتصاد ایران: هم‌زمان با ایام تشریق، حجاج در سرزمین منا بیتوته کردند و در یازدهم ذی‌الحجه به ستون‌های منتهی در منا که به عنوان شیطان نمادین است، سنگ می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، روز گذشته زائران حج تمتع از مشعرالحرام به سوی منا حرکت کردند و پس از رمی جمرات به سایر اعمال حج تمتع همچون قربانی، تقصیر و حلق پرداختند.

دومین روز رمی جمرات در حج تمتع ۱۴۰۱

امروز یازدهم ذی‌الحجه در عربستان است و حجاج در سرزمین منا حضور دارند و باید بر اساس زمان‌بندی به رمی جمرات سه‌گانه بپردازند؛ به طوری که باید به ترتیب به شیطان نمادین اولی، وسطی و عقبی سنگ بزنند.

بر همین اساس، زائران کشورهای آفریقایی و جنوب آمریکا در مرحله نخست از طلوع آفتاب به رمی جمرات می‌پردازند و زوار سایر کشورها نیز گروه گروه برای سنگ زدن به شیطان آماده می‌شوند.

با توجه به کاهش تعداد زائران حج تمتع در سال جاری نسبت به سال‌های قبل از کرونا، تراکم جمعیت در مسیرهای منتهی به رمی جمرات دیده نمی‌شود و حجاج به ترتیب و با نظم خاصی به سوی جمرات حرکت کرده و به جمرات سه‌گانه سنگ می‌زنند.

حجاج تا دوازدهم ذی‌الحجه در سرزمین منا حضور دارند و فردا هم باید رمی جمرات انجام دهند. از اعمال حجاج در روز یازدهم ذی‌الحجه که همزمان با ایام  تشریق است، ذکر و یاد خداست.

حجاج باید رمی جمرات سه‌گانه را روزهای یازدهم و دوازدهم ذی‌الحجه انجام دهند. رمی جمرات باید از طلوع آفتاب تا قبل از غروب آفتاب صورت گیرد. بر همین اساس، در زمان‌بندی تشرف زائران به جمرات این امر مورد توجه قرار دارد.

زائران ایرانی نیز رمی جمرات در روز یازدهم ذی‌الحجه را از ساعت ۹ صبح به وقت عربستان آغاز کرده‌اند و حجاج همه کاروان‌ها تا حوالی غروب رمی جمرات سه‌گانه را انجام خواهند داد. 

در ادامه فیلمی از حضور زائران در جمرات و پرتاب سنگ به شیطان نمادین را مشاهده می‌کنید:

 

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ