توسط نخبگان وطنی ساخته شد؛

انجام دو عمل جراحی چشم در یک دستگاه

اقتصاد ایران: یک شرکت دانش ‌بنیان از محصول جدید خود که در عمل‌های شبکیه چشم و آب مروارید کاربرد دارد، رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت دانش‌ بنیان «عالی‌پیام» که در حوزه تجهیزات چشم‌پزشکی فعالیت می‌کند، از محصول جدید خود در اولین روز از نمایشگاه کنگره بهاره چشم پزشکی ایران رونمایی کرد. 

این محصول «فیکو ویترکتومی پوستریور» نام دارد که به گفته پیام محمد، مدیر عامل شرکت «عالی‌پیام» در دو عمل آب مروارید و تخلیه زجاجیه چشم کاربرد دارد. 

او گفت: امروز اولین روز نمایشگاه کنگره بهاره چشم پزشکی ایران است و این دستگاه را در این نمایشگاه رونمایی کرده‌ایم. این دستگاه هنوز یک قدم تا مرحله نهایی راه دارد اما می‌توانیم بگوییم که طراحی و ساخت آن به‌طور موفقیت‌آمیزی پایان یافته است.

محمد همچنین بیان کرد که دستگاه «فیکو ویترکتومی پوستریور» هم برای عمل فیکو یا آب مروارید که به طور سرپایی انجام می‌شود و هم در عمل تخلیه زجاجیه چشم و ترمیم پس از تخلیه آن کاربرد دارد. 

مدیر عامل شرکت دانش‌ بنیان «عالی‌پیام» اظهار کرد: این دستگاه جز پرمصرف‌ترین دستگاه‌های چشم‌پزشکی که هم برای پزشکانی که تخصصشان در اتاقک قدامی چشم است و هم برای پزشکانی که جراحی‌های شبکیه را انجام می‌دهند، کاربرد دارد. به طور کلی این دستگاه، دستگاهی بسیار پرکاربرد در چشم‌پزشکی است. 

او همچنین از این نکته گفت که دستگاه تولیدی شرکت «عالی‌پیام» ابداعی نوین در حوزه چشم‌پزشکی است و رقبای خارجی قابلیت رقابت با آن را ندارند. «ما امروز برای اولین بار از این دستگاه رونمایی کردیم و امیدواریم مورد استقبال چشم‌پزشکان و متخصصین کشورمان قرار بگیرد. اکنون در حال بازاریابی هستیم اما معمولا دستگاه‌های خارجی یا در این سطح نبوده‌اند یا وارد نشده‌اند. این دستگاه خیلی مجهز است. ممکن است در آینده یک پزشک تنها یک عملیات این دستگاه را بخواهد بنابراین ما سه نوع محصول داریم؛ هم محصولی برای آب‌مروارید، هم عمل تخلیه زجاجیه و هم دستگاهی برای هر دو این عمل‌ها.»

محمد همچنین درباره امکانات این دستگاه گفت: این محصول دوآل پمپ است یعنی دو نوع پمپ را برای وکیوم استفاده می‌کند که هر دو در یک قالب خلاصه شده‌اند و این یکی از امکانات بسیار کارآمد این دستگاه حساب می‌شود، یعنی پزشک می‌تواند همزمان هم جریان مایع چشم را کنترل کند و هم عمل خود را ادامه دهد.  

به گفته مدیرعامل شرکت دانش بنیان «عالی‌پیام»، این دستگاه دارای دو منبع نور سرد است. یکی نور سفید و یکی نور زرد که در عمل شبکیه موثر است. همچنین یک خروجی برای عمل‌های سیلیکون زجاجیه دارد که زجاجیه را هم تخلیه و هم پر می‌کند؛ از سوی دیگر دارای امکانی است که می‌تواند هوا را داخل کاسه چشم کنند و پر نگه دارند تا عمل انجام شود. 

او این نکته را نیز یادآور شد: دستگاه‌هایی که از خارج می‌آید با استفاده از کپسول کار می‌کنند، اما کافی است محصول تولیدی شرکت عالی‌پیام را پزشکان به برق بزنند تا هم هواکشی را خود انجام دهد و هم بتوانند با آن عمل‌های تخصصی را پیش ببرند. 

به گفته محمد، شرکت عالی‌پیام برای تولید این محصول 600 میلیون تومان تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده است که این تسهیلات در آغاز طراحی محصول راهگشا بوده است. 

 

 انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ