صنایع دستی 22 روستا ثبت ملی شده است

اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور گفت: تا کنون صنایع دستی ۲۲ روستا در کشور ثبت ملی شده است.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،ویدا توحدی مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در حاشیه بازدید از روستاهای هدف صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تنوع برنامه‌های هفته صنایع‌دستی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد شایسته‌ تقدیر است.

وی گفت: تنوع رویدادهای صنایع‌دستی در روستاهای این استان نشانگر وجود ریشه عمیق صنایع دستی در این مناطق است.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور بیان کرد: تمرکز هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمدبه تولید دست‌بافت‌های داری است.

توحدی عنوان کرد: بیش از ۹۰درصد زنان و دختران کهگیلویه و بویراحمد آشنایی کامل با تولیدات صنایع دستی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تمام مواد تولید صنایع دستی از گذشته تا کنون به وفور در روستاهای این استان وجود داشته که زمینه‌ساز توسعه صنایع‌دستی است.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور یادآور شد: رونق‌صنایع دستی موجب خود کفایی، تحکیم خانواده‌ها و اشتغالزایی در روستاها می‌شود.

 توحدی بیان کرد: هماهنگی و تعامل بین مسؤولان این استان بخصوص شهرستان گچساران و حضور آنها در بین هنرمندان صنایع دستی یک فرصت خوب برای توسعه زیرساخت‌های صنایع دستی در روستاهای این استان است.

وی افزود: تاکنون ۲۲ روستا در سطح کشور در حوزه صنایع دستی ثبت ملی شدند.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور با اشاره به اینکه صنایع دستی ۳ روستا در کشور ثبت جهانی شدند، اظهار کرد: این روستاها در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و گیلان قرار دارند.

توحدی ادامه داد: به مناسبت هفته صنایع دستی از روستاهای مختلف کشور بازدید و هنرهای ثنایی دستی آنها بررسی می‌شود.

وی افزود:بر اساس مصوبه شورای عالی میراث فرهنگی در سال ۱۳۹۶ دستگاه‌های اجرایی مستقر در شهرها و روستا موظف به همکاری با وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در حوزه ایجاد زیرساخت‌های صنایع دستی است.

۳ روستا در کشور ثبت جهانی شدند اضافه کرد: یکی از راه‌های ‌مهم توسعه صنایع دستی تولید با کیفیت همراه با بازار فروش است که منجر به توسعه اقتصادی در حوزه می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ