با هوش تجاری مایکروسافت، سازمان خود را داده‌محور کنید

اقتصاد ایران: Microsoft Power BI یک پلتفرم هوش تجاری است که ابزارهایی را برای جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل، تجسم و به اشتراک‌گذاری داده‌ها در اختیار کاربران کسب و کار قرار می‌دهد. رابط کاربری Power BI برای کاربران آشنا با اکسل نسبتاً شهودی است و ادغام عمیق آن با سایر محصولات مایکروسافت آن را به یک ابزار سلف سرویس بسیار همه‌کاره تبدیل می‌کند که به آموزش اولیه کمی نیاز دارد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،Microsoft Power BI یک پلتفرم هوش تجاری است که ابزارهایی را برای جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل، تجسم و به اشتراک‌گذاری داده‌ها در اختیار کاربران کسب و کار قرار می‌دهد. رابط کاربری Power BI برای کاربران آشنا با اکسل نسبتاً شهودی است و ادغام عمیق آن با سایر محصولات مایکروسافت آن را به یک ابزار سلف سرویس بسیار همه‌کاره تبدیل می‌کند که به آموزش اولیه کمی نیاز دارد.
نسخه رایگان Power BI برای صاحبان کسب و کارهای کوچک تا متوسط ​​در نظر گرفته شده است. یک نسخه حرفه‌ای به نام Power BI Plus با هزینه اشتراک ماهانه در دسترس است. کاربران می‌توانند اپلیکیشنی برای ویندوز ۱۰ به نام Power BI Desktop و اپلیکیشن‌های موبایلی برای دستگاه‌های ویندوز، اندروید و iOS دانلود کنند. همچنین Power BI Report Server برای شرکت‌هایی وجود دارد که باید داده‌ها و گزارش‌های خود را در محل نگهداری کنند. آن نسخه از Power BI به نسخه خاصی از برنامه دسکتاپ نیاز دارد که Power BI Desktop for Power BI Report Server نامیده می‌شود.

کاربردهای رایج هوش تجاری با Power BI

پاور بی آی برای یافتن بینش در داده‌های یک سازمان استفاده می‌شود. Power BI می‌تواند به اتصال مجموعه‌های داده متفاوت، تبدیل و تمیز کردن داده‌ها به یک مدل داده و ایجاد نمودارها برای ارائه تصاویر بصری داده‌ها کمک کند. همه این‌ها را می‌توان با سایر کاربران Power BI در سازمان به اشتراک گذاشت.

مدل‌های داده ایجادشده از Power BI را می‌توان به روش‌های مختلفی برای سازمان‌ها استفاده کرد، از جمله داستان‌گویی از طریق نمودارها و تجسم داده‌ها و بررسی سناریوهای «چه می‌شد اگر» در داده‌ها. گزارش‌های Power BI همچنین می‌توانند به سوالات در زمان واقعی پاسخ دهند و به پیش‌بینی کمک کنند تا اطمینان حاصل شود که دپارتمان‌ها معیارهای کسب و کار را برآورده می‌کنند.

Power BI همچنین می‌تواند داشبوردهای اجرایی را برای مدیران فراهم کند و به آن‌ها بینش بیشتری نسبت به عملکرد دپارتمان‌ها بدهد.

چه کسی می‌تواند از Power BI استفاده کند؟

اگرچه Power BI یک ابزار BI سلف سرویس است که تجزیه و تحلیل داده‌ها را برای کارمندان به ارمغان می‌آورد، اما بیشتر توسط تحلیلگران داده و متخصصان هوش تجاری که مدل‌های داده را قبل از انتشار گزارش در سراسر سازمان ایجاد می‌کنند، استفاده می‌شود. با این حال، کسانی که پیش‌زمینه تحلیلی ندارند همچنان می‌توانند Power BI را مرور کرده و گزارش ایجاد کنند.

Microsoft Power BI هم توسط نمایندگان دپارتمان و هم توسط مدیریت مورد استفاده قرار می‌گیرد، گزارش‌ها و پیش‌بینی‌ها برای کمک به نمایندگان فروش و بازاریابی ایجاد می‌شوند، در حالی که داده‌هایی را برای مدیر در مورد نحوه پیشرفت دپارتمان یا کارکنان به سمت اهداف خود ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، Power BI یک پورتال مدیریت برای مدیران جهت کمک به پیکربندی پیاده‌سازی Power BI و همچنین نظارت بر استفاده و مجوزها ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های کلیدی Power BI

مایکروسافت از زمان آغاز به کار خود تعدادی ویژگی تجزیه و تحلیل داده را به Power BI اضافه کرده است و به این کار ادامه می‌دهد. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها عبارتند از:

  • هوش مصنوعی: کاربران می‌توانند به تشخیص تصویر و تجزیه و تحلیل متن در Power BI دسترسی داشته باشند، مدل‌های یادگیری ماشین را با استفاده از قابلیت‌های یادگیری ماشین خودکار ایجاد کنند و با یادگیری ماشین Azure ادغام نمایند.
  • پشتیبانی از استقرار ترکیبی: این ویژگی اتصالات داخلی را فراهم می‌کند که به ابزارهای Power BI اجازه می‌دهد به تعدادی از منابع داده مختلف از مایکروسافت، Salesforce و سایر فروشندگان متصل شوند.
  • بینش سریع: این ویژگی توسط داشبوردهای هوش تجاری به کاربران اجازه می‌دهد تا زیرمجموعه‌هایی از داده‌ها را ایجاد کنند و به طور خودکار تجزیه و تحلیل را روی آن اطلاعات اعمال نمایند.
  • پشتیبانی از مدل داده مشترک: پشتیبانی Power BI از مدل داده مشترک امکان استفاده از مجموعه‌ای استاندارد و قابل توسعه از طرحواره‌های داده (نهادها، ویژگی‌ها و روابط) را می‌دهد.
  • ادغام با کورتانا: این ویژگی که به ویژه در دستگاه‌های تلفن همراه محبوب است، به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از زبان طبیعی به صورت شفاهی داده‌ها را جستجو کنند و با استفاده از کورتانا، دستیار دیجیتالی مایکروسافت، به نتایج دسترسی پیدا نمایند.
  • سفارشی‌سازی: این ویژگی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا ظاهر ابزارهای تجسم و گزارش پیش فرض را تغییر دهند و ابزارهای جدید را به پلتفرم وارد کنند.
  • آماده‌سازی داده‌های سلف سرویس: با استفاده از Power Query، تحلیلگران کسب و کار می‌توانند کلان داده‌ها را در وب سرویس Power BI جذب، تبدیل، ادغام و غنی‌سازی کنند. داده‌های دریافت‌شده را می‌توان در چندین مدل Power BI، گزارش‌ها و داشبوردها به اشتراک گذاشت.
  • نمای مدل‌سازی: این به کاربران امکان می‌دهد مدل‌های داده پیچیده را بر اساس منطقه موضوعی به نمودارهای جداگانه تقسیم نمایند، چند شیء را انتخاب و خصوصیات مشترک را تنظیم کنند، خصوصیات را در قسمت Properties مشاهده و اصلاح کرده و پوشه‌های نمایش را برای مصرف ساده‌تر مدل‌های داده پیچیده تنظیم نمایند.

 

 

اجزای Power BI

Power BI از مجموعه‌ای از برنامه‌ها تشکیل شده است و می‌توان از آن بر روی دسکتاپ، به عنوان یک محصول SaaS یا در دستگاه تلفن همراه استفاده کرد. Power BI Desktop نسخه داخلی، Power BI Service یک پیشنهاد مبتنی بر ابر بوده و Power BI تلفن همراه روی دستگاه‌های تلفن همراه اجرا می‌شود.

اجزای مختلف Power BI به کاربران این امکان را می‌دهند که بینش‌های کسب و کار را به روشی متناسب با نقش خود ایجاد کرده و به اشتراک بگذارند.

در Power BI چندین مؤلفه گنجانده شده است که به کاربران کمک می‌کند تا گزارش‌های داده را ایجاد و به اشتراک بگذارند.

  • Power Query: یک ابزار ترکیب و تبدیل داده‌ها
  • Power Pivot: یک ابزار مدل‌سازی داده‌های جدولی حافظه
  • Power View: ابزاری برای تجسم داده‌ها
  • Power Map: یک ابزار تجسم داده‌های جغرافیایی سه‌بعدی
  • Power Q&A: موتور پرسش و پاسخ زبان طبیعی

علاوه بر این، ده‌ها منبع داده وجود دارد که به Power BI متصل می‌شوند، از فایل‌ها (Excel، PDF، SharePoint Folder، XML)، پایگاه‌های داده (پایگاه داده سرور SQL، پایگاه داده Oracle، پایگاه‌های داده IBM، Amazon Redshift، Google BigQuery)گرفته تا سایر مجموعه داده‌ها، اتصالات داده Azure و بسیاری از خدمات آنلاین (Dynamics 365، Salesforce Reports، Google Analytics، Adobe Analytics، Facebook و غیره).

آموزش استفاده از پاور بی آی برای هوش تجاری

Power BI Desktop جایی است که تحلیلگران و سایر کاربران می‌توانند اتصالات داده، مدل‌های داده و گزارش‌ها را ایجاد کنند. سرویس Power BI جایی است که می‌توان آن گزارش‌ها را در آن به اشتراک گذاشت، تا سایر کاربران بتوانند گزارش‌ها را مشاهده کرده و با آن‌ها تعامل داشته باشند.

ساخت یک گزارش Power BI با اتصال منابع داده آغاز می‌شود. سپس کاربران از داده‌ها کوئری اجرا می‌کنند تا بر اساس نیازهای خود گزارش ایجاد نمایند. این گزارش در Power BI Service منتشر و به اشتراک گذاشته می‌شود تا کاربران ابری و تلفن همراه بتوانند گزارش را ببینند و با آن تعامل داشته باشند. مجوزها را می‌توان اضافه کرد تا به همکاران امکان ویرایش گزارش‌ها یا ایجاد داشبورد یا محدود کردن توانایی آن‌ها برای ویرایش داده شود.

هزینه Power BI

سه سطح Power BI برای کاربران وجود دارد: Power BI Desktop، Power BI Pro و Power BI Premium. نسخه دسکتاپ رایگان است، در حالی که مدل Pro برای هر کاربر ۹.۹۹ دلار در ماه هزینه دارد (از نوامبر ۲۰۱۸). قیمت‌گذاری Power BI Premium به اندازه استقرار و مقدار کاربر بستگی دارد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ