وزیر امور خارجه عنوان کرد:

توسعه مناسبات ایران و پاکستان در دولت سیزدهم

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه کشورمان از توسعه مناسبات ایران و پاکستان در دولت سیزدهم خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در جریان نشست خبری مشترک با «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان گفت: خیلی خوشحالم که امروز میزبان همکارم وزیر محترم امور پاکستان هستم. روابط عمیق و ریشه دار جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دو کشور بزرگ دنیا در تمام طول ۷۵ سال گذشته، سرشار از لحظات امید بخش بوده است و در دولت جدید مناسبات را در مسیر توسعه هرچه بیشتر قرار دادیم.

وی افزود: در دوره اخیر اولین وزیر امور خارجه بودم که انتخاب همکار خوبم جناب «زرداری» را که در ایران به آقای «بوتو» معروف است، تبریک گفتم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در کشور ما خاطرات خرسند کننده و امید بخش از سفر مادر شهید او در دوره مسئولیت مهمشان در پاکستان به ایران وجود دارد.

امیرعبداللهیان افزود: من امروز یک هدیه فوق العاده برای جناب آقای وزیر دارم که آلبوم عکس از زیارت خانم شهید بی نظیر بوتو در جریان آخرین سفرشان به ایران و زیارت حرم امام رضا(ع) است.

وی گفت: ما در خصوص مناسبات دوجانبه و همکاری‌ها در حوزه‌های مرزی پایانه‌ها و بازارچه های مرزی و توسعه تجارت محلی و همکاری‌های استانی با اتخاذ رویکردها و مواضع مشترک سیاسی بین تهران و اسلام‌آباد و همچنین پیرامون همکاری‌های فرهنگی، گردشگری و همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و در حوزه های اقتصادی و تجاری با هم گفتگو کردیم. 

وزیر امور خارجه کشورمان گفت:  از جمله موضوعاتی که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت در خصوص موضوعات منطقه‌ای، آخرین تحولات در افغانستان، بحران یمن و فلسطین بود؛  ما مخالف تداوم جنگ در اوکراین هستیم و بر راه حل سیاسی تاکید داریم و بین اوکراین و روسیه تلاش می‌کنیم بحران اوکراین در مسیر مذاکره و راه‌حل سیاسی پیش برود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ