رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

مهارت آموزی بصورت عمومی در کشور تقویت شود

اقتصاد ایران: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این کمیسیون، آموزش مهارتی را اولویت خود می‌داند، گفت: برای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار ضرورت دارد مهارت آموزی را در کشور به صورت عمومی تقویت کنیم.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،  رئیس و اعضای کمیسیون آموزش،  تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه، ۲۳ خرداد ماه) از  ظرفیت‌های آموزشی و دستاوردهای مهارتی مرکز تخصصی مهارت و فناوری خوردرو ۹ دی بازدید کردند.   

پس از اتمام بازدیدها، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری در نشست مشترک اعضای کمیسیون با رئیس و معاونان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مرکز تخصصی مهارت و فناوری «خودرو 9 دی»، عنوان کرد: کمیسیون آموزش طی 2 سال گذشته گروه های هدف و مخاطب خود را شناسایی کرده و در این راستا برای آن‌ها برنامه‌هایی داشته از جمله گروه های هدف کمیسیون معلمان و شرکت های دانش بنیان بوده که برای معلمان، قانون رتبه بندی معلمان و برای شرکت های دانش بنیان قانون جهش تولید دانش بنیان را به تصویب رساند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سال سوم در کمیسیون آموزش را بر مبنای مهارت آموزی اختصاص خواهیم داد، گفت: با وجود اینکه قانونی در زمینه کمک به سازمان آموزش فنی و حرفه ای در مجلس یازدهم در خصوص کمک خیران به این سازمان، به تصویب رساندیم اما نیازمند قانونگذاری جدید و تغییر ساختار برای چابک سازی مهارت آموزی در کشور هستیم.

وی با انتقاد از اینکه در دولت گذشته شورای عالی آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزی به ریاست معاون اول رئیس جمهور غیرفعال بود، افزود: مشکل اصلی در حوزه اشتغال را باید در مهارت آموزی برطرف کرد و خدا را شاکریم که در دولت جدید جلسه نخست این شورا به ریاست آقای مخبر مصوبه خوبی نیز داشت. انتظار داریم جلسات شورای عالی مهارت آموزی نیز به صورت منظم در دولت جدید برگزار شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در زمینه آموزش مهارتی، 13 نهاد فعال هستند که نباید با یکدیگر موازی کاری داشته باشند، متولی اصلی آموزش مهارتی در کشور را سازمان آموزش فنی و حرفه ای زیرنظر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: تمامی نهادها باید با هماهنگی این سازمان در این راستا فعالیت داشته باشند.

منادی همچنین بر ضرورت تدوین اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و در نظر گرفتن طرح رتبه بندی مربیان این سازمان تأکید کرد و گفت: برای ارتقای مهارت آموزی در کشور لازم است طرح معیشت کارکنان سازمان فنی و حرفه ای و ارتقای کیفیت آموزش های مهارتی در دستورکار قرار گیرد و این طرح ظرف مدت یک ماه آینده به کمیسیون آموزش مجلس ارائه شود.

حق وردی: ضرورت انسجام بخشی شورای عالی آموزش مهارتی  

در ادامه این جلسه حسین حق وردی رئیس کمیته آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای کمیسیون آموزش مجلس با برشمردن اهمیت مهارت آموزی به صورت عمومی، تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با وجود مأموریت سنگینی که دارد، اما امروز با مشکلات عدیده ای مواجه است و لازمه حل این مشکلات تعامل بیشتر این سازمان با کمیسیون آموزش و مجلس است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ای برای رصد مشکلات حوزه مهارت آموزی بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای و کمیسیون آموزش مجلس، عنوان کرد: یکی از حوزه هایی که نیاز به توجه دارد به روزرسانی قوانین و مقررات در زمینه مهارت آموزی برای افزایش آمار اشتغال در کشور است.

حق وردی با یادآوری اینکه برای تحقق شعار سال مبنی بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نیاز است به آموزش مهارتی توجه جدی تری شود، گفت: با وجود اینکه مجلس سال گذشته مصوبه ای مبنی بر مجوز استفاده از کمک های خیرین را به سازمان فنی و حرفه ای کشور داد، اما این سازمان همچنان نیاز به قوانین به روز و اصلاحات جدید در قوانین را دارد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی با انتقاد از اینکه این شورای عالی نیز نتوانسته انسجام بخشی در حوزه مهارت آموزی را ایجاد کند خواستار جبران کمبود اعتبارات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به ویژه در قوانین بودجه و برنامه های توسعه شد.

در ابتدای این جلسه غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برخی مسائل این سازمان را بیان و گزارش عملکردی از فعالیت این سازمان به اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ارائه کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ