مطالعات نشان می دهد؛

افزایش احتمال ابتلا به کووید ۱۹ در افراد HIV

اقتصاد ایران: تحقیقات جدید نشان می دهد حتی پس از واکسیناسیون، HIV احتمال ابتلا به کووید را افزایش می دهد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از مدیکال نیوز، این مطالعه نشان داد که افراد واکسینه شده مبتلا به HIV در مقایسه با افرادی که ویروس عامل ایدز ندارند، ۲۸ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به عفونت جدید کووید هستند.

اما یک خبر خوب این است که خطر کلی عفونت کووید در میان افرادی که حداقل با دو دوز اولیه واکسینه شده اند، صرف نظر از وضعیت HIV آنها، کم است.

«کری آلتوف»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه جانز هاپکینز مریلند، در این باره می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم که ممکن است به دلیل تأثیر HIV بر سیستم ایمنی و نقش سیستم ایمنی در پاسخ به واکسیناسیون و عفونت ناشی از کروناویروس، افزایش خطر ابتلاء به موارد جدید کووید ۱۹ را در افراد مبتلا به HIV شاهد هستیم.»

تیم تحقیق داده‌های نزدیک به ۱۱۴,۰۰۰ مرد و زن واکسینه شده برای کووید را تجزیه و تحلیل کرد که از این تعداد ۳۳ هزار نفر مبتلا به HIV بودند.

محققان علاوه بر شناسایی ۲۸ درصد خطر بالاتر ابتلاء به عفونت در میان افراد مبتلا به HIV، اذعان کردند که برخی از افراد مبتلا به HIV نسبت به سایرین با خطر عفونت بیشتری روبرو هستند که شامل افراد زیر ۴۵ سال در مقایسه با افراد بین ۴۵ تا ۵۴ سال بودند. همچنین خطر در بین افرادی که دوز سوم (یا تقویت‌کننده) دریافت نکرده بودند و کسانی که قبلاً مبتلا شده بودند بیشتر بود.

با کاهش تعداد سلول‌های T، خطر ابتلاء به عفونت در افراد مبتلا به HIV افزایش می‌یابد. سلول‌های T، گلبول‌های سفید مهمی هستند که با عفونت مبارزه می‌کنند و معمولاً از طریق HIV مورد حمله قرار می‌گیرند. زمانی که تعداد سلول‌های T در یک بیمار HIV به سطح بسیار پایین می‌رسد، اغلب نشانه گذار ایدز کامل است.

آلتوف گفت: «فرض ما این است که اختلال عملکرد سیستم ایمنی ناشی از اچ‌آی‌وی ممکن است نقشی در آسیب‌پذیری در برابر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ داشته باشد».

از اینرو محققان بر تزریق دوز سوم واکسن کووید ۱۹ در افراد مبتلا به HIV تاکید دارند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ