دستور رئیسی به دو وزیر برای تامین کالای اساسی

اقتصاد ایران: رئیس جمهور در نشست بررسی به‌کارگیری ظرفیت‌های جدید برای تأمین و ذخیره کالا‌های اساسی، وزرای صنعت، معدن و تجارت (صمت) و جهاد کشاورزی را مکلف کرد که موانع پیش روی اجرای این برنامه را شناسایی و با هماهنگی معاون اول، نسبت به رفع آن اقدام کنند.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، نشست بررسی به‌کارگیری ظرفیت‌های جدید برای تأمین و ذخیره کالا‌های اساسی، امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی و با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رؤسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، برگزار شد.
 در این نشست، گزارشی از آخرین وضعیت تأمین و ذخایر کالا‌های اساسی ارائه شد. بر اساس این گزارش، میزان ذخایر کالا‌های اساسی کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اما با توجه به شرایط جهانی، تدابیر لازم برای ایجاد یک ظرفیت احتیاطی مطرح شد و جزئیات اجرای آن مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
 بر این اساس، ترتیبات تسهیل و تسریع تأمین کالا‌های اساسی، استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و بنیادها، تقویت ظرفیت‌های بخش خصوصی برای تأمین و توزیع کالا‌های اساسی، افزایش زیرساخت‌های الکترونیکی و هوشمند برای توزیع بهتر کالا‌های اساسی، تقویت بنادر و ظرفیت‌های ترانزیتی و همچنین استفاده از ظرفیت همه انبار‌های موجود در کشور به‌منظور افزایش ذخایر راهبردی و احتیاطی و منابع مالی لازم برای تأمین، ترانزیت و انبارداری و راهکار‌های تأمین آن، مورد بررسی قرار گرفت.
 رئیس جمهور در ادامه این نشست با تأکید بر اولویت دادن به تسریع در تأمین و ذخیره احتیاطی کالا‌های اساسی، وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی را مکلف کرد که موانع پیش روی اجرای این برنامه را شناسایی و با هماهنگی معاون اول، نسبت به رفع آن اقدام کنند.
 رئیسی گفت: نباید منابع کشور در سایر کشور‌ها راکد بماند و باید با سرعت و به‌طور مستمر، نسبت به ورود منابع به داخل کشور در قالب کالا یا امکانات مورد نیاز اقدام شود.
 همچنین مقرر شد که علاوه بر اختصاص حداکثر ظرفیت‌های راهداری از سوی وزارت راه و شهرسازی به تأمین و ترانزیت کالا‌های اساسی، از همه ظرفیت‌ها برای تأمین ذخایر احتیاطی این کالا‌ها بهره گرفته شود.
 در این نشست، راهکار‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تسهیل و تسریع تأمین کالا‌های اساسی از محل واردات و خرید داخلی در ۱۶ بند مورد بررسی قرار گرفت.
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ