۸ روش ساده طب سنتی برای تقویت حافظه

اقتصاد ایران: در دستورالعمل‌های طب سنتی، تدابیر ویژه و البته ساده تغذیه‌ای و رفتاری وجود دارد که اجرای آنها می‌تواند برای تقویت حافظه و جلوگیری از فراموشی بسیار نافع باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، با توجه به اینکه در ایام امتحانات دانش‌آموزان و نزدیکی برگزاری کنکور هستیم، در این مطلب برخی از نکات تغذیه‌ای و تدابیر خاص برای "تقویت حافظه" و پیشگیری و درمان فراموشی را مرور می‌کنیم.

ـ ورزش و پیاده‌روی روزانه لازم است زیرا با هر قدم بخصوص در زمینهای ناهموار، خون در مغز به حرکت درآمده و موجب عملکرد بهتر مغز می‌شود.

ـ برس کشیدن سر و شانه‌ زدن مو ماساژ سر (به صورت روزانه)، موجب ماساژ عمقی رگ‌های سر، بهبود جریان‌خون و عملکرد بهتر مغز و تقویت حافظه می‌شود.

ـ استفاده از لوازم الکترونیک، موبایل و دستگاه‌هایی که امواج از خود ساطع می‌کنند را به حداقل برسانید چرا که استفاده زیاد از این وسایل باعث خشکی مغز و فراموشی می‌شود.

ـ زود خوابیدن شب و سحرخیزی، در یادگیری بسیار موثر است؛ خواب صبح با افزایش بلغم، کندذهنی و فراموشی می‌آورد؛ خواب کوتاه قبل از ظهر یا همان "قیلوله" خشکی مغز را کاهش و موجب بهبود یادگیری می‌شود.

ـ مصرف غذاهای خونساز( گرم و تر) مثل سوپ گندم با روغن زیتون، مغزیجات به‌خصوص بادام که بهترین غذای مغز است به صورت "شیربادام" (14عدد بادام در یک لیوان آب و عسل در مخلوط‌کن)، حریره بادام یا فسنجان بادام برای تقویت مغز و حافظه مفید است.

ـ مصرف انگور، سیب، استفاده از کرفس و کدو در غذاها که در روایات، زیادکننده عقل هستند و مصرف روزانه 21 عدد مویز بسیار مفید است.

ـ اگر لایه‌های بیرونی مغز دچار گرفتگی شود، استشمام عطر، گرفتگی‌ها را باز و مغز را تقویت می‌کند. (عطر گل‌محمدی و گلاب برای گرم‌مزاجها و عطر نرگس، مریم و دود اسفند  برای سرد‌‌مزاج‌ها)

ـ مصرف گس‌مزه‌ها برای نرم‌ کردن و دفع اخلاط رسوب‌شده در عمق مغز مفید است مثل سرکنگبین، سرکه‌شیره، شربت زرشک و...(بخصوص برای صفراویها) مفید است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ