7 هزار مترمربع از اراضی سمنان آزاد شد؛

اجرای 3 حکم تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز

اقتصاد ایران: سمنان- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آزادسازی هفت هزار مترمربع از اراضی باغی و کشاورزی استان در دو ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، غلامرضا خراسانیان مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی به جد برخورد می‌شود.

وی گفت: در راستای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و باغات، سه فقره احکام قطعی که بدون اخذ مجوزهای قانونی اقدام به ساخت‌وساز بناهای غیرمجاز در باغات کرده بودند، با همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط در شهرستان شاهرود و مهدی‌شهر اجرا و هفت هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی این شهرستان‌ها آزادسازی شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بنا به اظهارات کارشناسان مربوط ارزش بناهای غیرمجاز قلع‌وقمع شده حدود ۶ میلیارد تومان برآورد شده است، از تمام بهره‌برداران خواست تا قبل از اخذ مجوز از امور اراضی هیچ‌گونه بنا یا دیواری در اراضی زراعی و باغی احداث نکنند تا از ایجاد چنین خسارات مالی به آنها جلوگیری شود.

خراسانیان با بیان اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است، افزود: حفاظت از حریم اراضی کشاورزی گام نخست در راستای امنیت غذایی و رفع وابستگی به واردات است.

وی با بیان اینکه تنها متولی ارائه مجوز در اراضی زراعی، جهاد کشاورزی است، افزود پیش از عقد قرارداد، از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در مورد زمین مورد معامله استعلام کنند و همچنین از شهروندان خواست از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی را در حفظ و حراست از باغات و اراضی زراعی همراهی کنند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ