مدیرکل بندر امیرآباد در پاسخ به اکونیوز:

بندر امیرآباد آماده ارائه خدمات کانتینری است

اقتصاد ایران: ساری - مدیرکل بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به اینکه فعالیت کانتینری در بنادر شمالی کم است، از آمادگی این بندر برای ارائه خدمات کانتینری اعم از یخچالی و غیر آن خبر داد که به تعداد مورد نیاز تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،  محمدعلی اصل سعیدی‌پور امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بندر امیرآباد سومین بندر استراتژیک کشور دارای یک‌هزار و شصت هکتار وسعت، و 15 پست اسکله با ظرفیت تخلیه و بارگیری 7.5 میلیون تن است، اعلام کرد که این بندر تنها بندر نسل سه کشور است که با این امتیاز مهم، به فعالیت تجاری معنا و اعتبار خاصی بخشیده است.

او با اعلام اینکه بندر امیرآباد از 50 کیلومتر شبکه ریلی در محوطه‌های عملیاتی و پسکرانه و قابلیت اتصال به راه‌آهن سایر کشورها برخوردار خواهد شد که اکنون 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، جایگاه این منطقه اقتصادی را در حاشیه خزر و در ارتباط با تجارت از مسیر دریا و ریل، حائز اهمیت دانست.

مدیرکل بندر امیرآباد در پاسخ به خبرنگار اکونیوز مبنی بر ارتقای خدمات کانتینری در این مجموعه بزرگ اقتصادی، با بیان اینکه بحث خدمات کانتینری خدماتی است که دنیا به سمت آن رفته است، اعلام کرد: "یک مقداری فعالیت کانتینری ما در بنادر شمالی کم است، از زمانی که به اینجا آمدیم؛ مشغول شدیم که توسعه بدهیم و تلاش می‌کنیم کالاها را به سمت کانتینری ببریم چون هم ارزان‌تر و ایمن‌تر است و هم مطمئن‌تر به مقصد می‌رسد".

سعیدی‌پور ادامه داد: "همزمان درخواست‌هایی بود که کانتینرهای یخچالی فعال شود و اکنون 94 کانتینر یخچالی را در بندر ایجاد کردیم که قبلاً وجود نداشت. چیزی که باید الان لازم است اتفاق بیفتد؛ کشتیرانی است که باید تامین‌کننده کشتی مناسب این کار باشد، بندر این خدمات را ارائه می‌دهد، تعرفه آن از تعرفه‌های قابل قبول و از تعرفه‌های منطقی در منطقه است" او بیان کرد: " کالایی که اکنون در بنادر شمال جابجا می‌شود، شاید کانتینر بر نیست، کالای غله را معمولا با کانتینر جابجا نمی‌کنند چون احساس می‌کنند ممکن است برای آنها هزینه‌بر باشد در صورتی که می‌تواند ایمن‌تر و سالم‌تر به دست صاحبش برسد و این خدمات همین الان آمادگی آن هست که ارائه شود". مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با عنایت به اینکه در واقع بندر امیرآباد صاحب کانتینر یخچالی نیست، این را هم اضافه کرد که اکنون کشتیرانی دریای خزر الان 50 کانتینر را آماده دارد و گفته است که آمادگی تامین 100 کانتینر یخچالی را دارد(قضیه اینها مانند مرغ و تخم مرغ است؛ تا کانتینر نباشد کالا نمی‌آید و تا کالا نیاید کانتینر نمی‌آید)

سعیدی‌پور اظهار داشت: "اینها باید در یک جایی به هم وصل بشوند و این کار، کار تجار است که به کشتیرانی نزدیک شوند ما این آمادگی را داریم که ارتباط را ایجاد کنیم و بتوانند از وجود هم بهره ببرند". او تاکید کرد: "یقین بدانید که بنادر خود را برای بحث کانتینری آماده می‌کنند، بحث بیمه برای کالای صادراتی و وارداتی مشکلی ندارد و الان تقریبا روند به صورتی است که حجم کالایی که هست و سرویسی که می‌گیرد درست است". آنطور که باید، از دریا بهره نمی‌بریم .

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد که سابقه 27 سال مدیریت در بندر شهید رجایی را در کارنامه دارد و بیش از دو سال نیز از مدیریت او در امیرآباد می‌گذرد، معتقد است که ایران با دارا بودن 5 هزار و 800 کیلومتر مرز دریایی، آنطور که باید از دریا بهره‌برداری نمی‌کند و این در حالی‌ست که بسیاری از کشورها، حسرت یک مایل مرز دریایی را دارند.

سعیدی‌پور با اشاره به فعالیت 1800(یکهزار و هشتصد) نفر به صورت غیرمستقیم و افزون بر 300 نفر به صورت مستقیم در بندر امیرآباد، اعلام کرد که این بندر متعلق به کشور است اما با هدف جذب نیروهای بومی که در اولویت جذب و استخدام هستند، بیش از 60 درصد نیروها بومی شهرستان بهشهر هستند.

اوهمچنین با اشاره به تقسیم‌بندی بندر به چند منطقه برای تحقق برنامه‌ها و اهداف تعیین‌شده، تصریح کرد که 26 هکتار به منطقه گردشگری اختصاص داده شده است که متقاضی برای اجرای طرح‌های گردشگری هست اما نیاز به بررسی بیشتر دارد.(به دنبال سرمایه‌گذاران دارای اهلیت هستیم)

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ادامه داد: 25 هکتار به منطقه خدماتی، 222 هکتار شامل 19 کارخانه به منطقه صنعتی و 27 هکتار با 4 شرکت به منطقه نفتی در بندر اختصاص داده شده است.

سعیدی‌پور با اعلام اینکه 259 هکتار با 18 شرکت به منطقه عملیاتی که در واقع زون اصلی بندر است، اختصاص یافته، اظهار کرد که بیشترین حجم فعالیت‌های ما ازجمله اسکله و حوضچه در این منطقه قرار دارد. افزون بر 80 هزار میلیارد ریال طرح سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد در درست اقدام است او با اشاره به پروژه‌های در حال بهره‌برداری ازجمله فولاد امیرآباد، کاغذ، گچ، MDF، آدر، ذرت، مخازن روغن خوراکی، سیلو، انبار و سردخانه، سورتینگ و بسته‌بندی در بندر امیرآباد، پروژه‌های در حال ساخت بندر را شامل کارخانجات آرد، تولید فیبر، مبلمان، خوراک دام و طیور، بلندینگ مواد نفتی، سیلوی غلات و مخازن روغن خوراکی اعلام کرد. مدیرکل بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد، تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری در دست اقدام ازجمله در حوزه آب شیرین‌کن، تولید اتانول، خوراک دام، و مخازن نفتی را هشت مورد عنوان کرد که میزان سرمایه‌گذاری آن 80 هزار و 857 میلیارد ریال است.

سعیدی‌پور همچنین درباره اشاره‌ای که یکی از خبرنگاران به پتروشیمی امیرآباد داشت، اعلام کرد که با این پروژه از همان ابتدا مخالفت کردم و حتی مدیرعامل پتروشیمی نیز با توجه به موقعیت بندر و میانکاله، نسبت به این امر نظر مشترکی با بندر امیرآباد داشت و اکنون طرحی به نام پتروشیمی در بندر امیرآباد نداریم.

او البته گریزی هم به اهمیت میانکاله داشت و اینکه منطقه بکری چون میانکاله نباید سرنوشتی بدین گونه داشته باشد که از آن بهره‌برداری بهینه نمی‌شود و فقط در حد شعار مانده است، شعارهایی که سالهاست ملتی را منتظر گذاشته که ببینند میانکاله چه کمکی به آنها می‌کند. و اگر در برابر این انتظارات حمایت‌های صِرف انجام شده، این خیانت به مردم است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در پایان با اشاره به اطلاع‌رسانی درست و به‎روز بودن سایت بندر امیرآباد که حاصل تلاش بخش روابط عمومی است، اعلام کرد که اهمیت خبر و جایگاه روابط عمومی را می‌داند و در جهت ارتقای بخش اطلاعات و اخبار روز بندر، امکانات را در اختیار مجموعه روابط عمومی قرار داده است.

به گزارش اکونیوز، خبرنگاران مازندران پیش از آغاز نشست خبری، بازدید میدانی از تجهیزات و ظرفیت‌های بندری داشتند و سید قاسم حسینی روابط عمومی بندر امیرآباد توضیحاتی درباره تاریخچه بندر و تاسیسات و تجهیزات آن، همچنین کالاهای وارداتی و صادراتی ارائه دادند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ