وزیر اقتصاد:

تلاش دولت در راستای تقویت ارزش پول ملی است

اقتصاد ایران: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تغییر سیاست حمایتی دولت به جای اختصاص پرفساد ارز ترجیحی برای کالاها به حمایت از مصرف کننده، مورد اجماع کلی صاحب نظران و کارشناسان اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،سید احسان خاندوزی  در نشست با اعضای شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تشریح ابعاد مختلف طرح اصلاح یارانه‌ها پرداخت و گفت: تغییر سیاست حمایتی دولت به جای اختصاص پرفساد ارز ترجیحی برای کالاها به حمایت از مصرف کننده از جهت تحلیل اقتصادی و تأثیرات اجتماعی آن در دراز مدت، مورد اجماع کلی صاحب نظران و کارشناسان اقتصادی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در اسناد سیاست گذاری کشور در سال‌های گذشته نیز این اتفاق، مورد تأکید بوده است.

خاندوزی خاطرنشان کرد: از ۲۴ قلم کالایی که در سال ۱۳۹۷ مشمول ارز وارداتی ارزان بودند ۱۸ قلم آنها مانند واردات برنج، واردات چای، اقلام مرتبط با گوشت قرمز و مانند اینها در دوره دولت قبل حذف شد؛ این درحالی بود که حمایت از مصرف کننده در کنار حذف این کالاها از سوی دولت قبل وجود نداشت و این امر سبب افزایش چند برابری قیمت آن کالاها بدون وجود برنامه حمایتی شد.

سخنگوی اقتصادی دولت افزود: حذف ۶ قلم کالای باقیمانده مورد حمایت ارز ترجیحی را مرحله کنونی این طرح دانست و گفت: هدف ما بر حمایت از مصرف کننده در کنار حذف این کالاها از لیست حمایت ارز ترجیحی بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: بنا بر قانون، دولت باید این ۶ قلم باقیمانده را در سال گذشته حذف می‌کرد؛ نهایتاً به دلایل مختلفی این موضوع به امسال موکول شد و از آن ۶ قلم، دو قلم نان و دارو از لیست کنار گذاشته شدند.

وی با اشاره به حذف ۴ کالای باقیمانده در روزهای اخیر افزود: این کالاها به دلیل مضطر بودن آنها در مرحله آخر از لیست حمایت ارز وارداتی ارزان از سوی دولت حذف شدند؛ و سعی شد تبعات این موضوع با پرداخت ما به التفاوت قیمت‌ها به مردم جبران گردد.

خاندوزی بیان داشت: برای دولت قابل پیش بینی بود که در این فرآیند، کشور ما با یک نفع بلندمدت؛ جهت کاهش فشار این طرح بویژه روی اقشار کم درآمد، متوسط و فقیر جامعه، تمهیدات جبرانی همچون پرداخت یارانه چند برابری در نظر گرفته شده است.

در این دیدار اعضای شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نظرات و سوالات خود را در خصوص اصلاح یارانه‌ها مطرح و وزیر اقتصاد پاسخ سوالات آنان را ارائه کرد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ